נתניהו: "אבו מאזן חשף את האמת על הסכסוך"

ראש הממשלה התייחס בתדרוך כתבים ישראליים בהודו לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית שלדעתו משרת את ישראל, "אנחנו יכולים לתבוע שבלי שינוי במדיניות של מה שאבו מאזן ביטא, לא תהיה התקדמות". בתוך כך נחתמו שורת הסכמים עם הממשלה ההודית

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 17:00 כח בטבת התשעח

נתניהו: "אבו מאזן חשף את האמת על הסכסוך"
נתניהו בהודו, צילום: צילום מסף מדף הפייסבוק של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) במסגרת ביקורו בהודו לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית אמש וטען כי הם חושפים את האמת בסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

"אבו מאזן חשף את שורשי הסכסוך: ההתנגדות בסיסית לקיומה של המדינה היהודית בגבולות כלשהם", הוא אמר בתדרוך כתבים שהתלוו לביקורו בהודו.

לדבריו, הדברים שאמר אבו מאזן יעזרו לישראל, "להציג את האמת. אם רוצים לדעת ולהבין למה הסכסוך הזה נמשך, צריך להקשיב לדברים ולהפסיק את הסתרת האמת. השורש של הסכסוך הוא הסירוב הבלתי פוסק להכיר במדינת ישראל".

עוד הוא אמר כי "הנאום הזה משרת את היעדים המדיניים שלנו יותר מכל דבר אחר. כי אנחנו יכולים לתבוע את התביעה האלמנטרית שבלי שינוי במדיניות של מה שאבו מאזן ביטא, לא תהיה התקדמות. חשיפת הדברים שלו עשתה שירות גדול לאמת וגם לדיפלומטיה הישראלית".

נתניהו אף הוסיף כי "אבו מאזן חושש מיוזמה מדינית אמריקנית. הוא רוצה להוציא את האמריקנים כגורם מתווך. אבל זה לא יעזור לו. אין מישהו אחר. יותר מידי זמן הרשות פונקה בידי גורמים בינלאומיים, שהסתירו את האמת והעניקו תמיד ליטוף".

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155301085782076/

בתוך כך התייחס נתניהו לשורת ההסכמים שחתם בשם ישראל עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, "אנו גאים בכך שאנו עובדים יחד כדי לבנות עתיד טוב יותר עבור עמינו ועבור עמים אחרים ברחבי העולם. מחויבותנו לכך משתקפת בהסכמים הרבים שאנו חותמים עליהם היום, בסייבר, בתעופה, באנרגיה ואפילו בקולנוע".

ההסכמים שנחתמו היו בנושאי אנרגיה, תרבות, תעופה, סייבר וכלכלה. הסכם הגז והנפט אמור לקדם את הקשר בין הצדיים לרבות שיתוף הפעולה האקדמי בין שתי המדינות. בנוסף יושקעו כספים בהפקות סרטים משותפים לשתי תעשיות הקולנוע.

הסכם תעופה נועד לשפר את תעריפי הטיסות בין ישראל להודו ואילו הסכם סייבר אמור להוביל לחיזוק והרחבת שיתוף הפעולה בתחום, כמו פיתוח תכניות הכשרה ומיומנויות, שיתוף פעולה טכנולוגי ותעשייתי בתחום עמידות ביטחון הסייבר. ההסכם האירון שנחתם היה בנושא השקעות הדדיות וכלל הצהרת כוונות לגבי קידום השקעות ישירות בין המדינות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן