נוהל חדש: שרים יחוייבו ללכת לטקסי זיכרון

כדי למנוע מצב שאין נציגות ממשלתית בטקסי זיכרון לחללי צה"ל החליטה מזכירות הממשלה על נוהל חדש. מעתה שרים יחוייבו להשתתף בטקסים שיאורגנו על ידי משרד הביטחון גם אם לא יוגדרו כממלכתיים

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/10/17 08:09 כט בתשרי התשעח

נוהל חדש: שרים יחוייבו ללכת לטקסי זיכרון
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

כל טקס זיכרון שיאורגן על ידי משרד הביטחון יחוייב להיות במעמד לפחות שר אחד מהממשלה. זה הנוהל החדש שגובש על ידי מזכירות הממשלה בעקבות העובדה בשנים האחרונות לא תמיד הייתה נציגות ממשלתית בטקסים מה שעורר עוגמת נפש רבה בקרב המשפחות השקולות.

לפי הנוהל החדש, כפי שנחשף הבוקר (חמישי) ב'ידיעות אחרונות', השרים יחוייבו ליטול חלק בטקסים שיציינו את ששת מלחמות ישראל (העצמאות, מבצע קדש, ששת הימים, יום כיפור, לבנון הראשונה והשניה).

כמו כן הכוונה היא לטקסים שמאורגנים על ידי משרד הביטחון בלבד גם אם הם לא יוגדרו כממלכתיים. עוד צויין בנוהל כי טקסים שיארגנו גופים אחרים במדינה, לרבות עיריות וגופים שונים, לא יחייבו את שליחתם של שרי הממשלה. לפי הכללים החדשים מזכירות הממשלה היא זו שתקבע איזה שר ילך לכל טקס.

גיבוש הנוהל הגיע על רקע טקס הזיכרון לחללי יום הכיפורים שנערך לפני מספר שבועות ואליו לא הגיע ולו שר אחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל על כך ואמר: "צר לי על כך שלא היה ייצוג לממשלה בטקס. זו טעות מצערת ואני מתנצל בפני המשפחות השכולות. הנחיתי את מזכירות הממשלה לדאוג לכך שלהבא תהיה נציגות בטקסים של חללי מלחמות ישראל. זו חובה שאין גדולה ממנה כלפי יקירינו שנפלו, כדי שאנחנו נחיה במדינתנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן