משלחות מאירופה יגיעו לישראל וילמדו על ארכיון הגרעין

אחרי שאמש חשף רה"מ נתניהו כי ישראל הצליחה לשים את ידה על כמאה אלף קבצים חשאיים, נציגים מבריטניה, צרפת וגרמניה יעיינו בחומר. נתניהו: "הפכנו את סימני השאלה לסימני קריאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 14:32 טז באייר התשעח

משלחות מאירופה יגיעו לישראל וילמדו על ארכיון הגרעין
נתניהו חושף את תכנית הגרעין האיראנית, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

נציגים מבריטניה, צרפת וגרמניה יגיעו השבוע לישראל כדי לעיין במסמכים שמלמדים תכנית הגרעין האיראנית, זאת לאחר שאתמול חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אנשי המוסד הצליחו לשים את ידיהם על כמאה אלף קבצים חשאיים שהוסתרו בטהרן. 

בתוך כך, בתדרוך לכתבים שהתקיים היום אמר נתניהו כי "מה שקרה בשבועות האחרונים זה שהפכנו את סימני השאלה בעניין תכנית הגרעין לסימני קריאה. היו לנו חשדות ומידע, ועכשיו אימתנו אותם".

עוד אמר נתניהו כי "אמרתי שהסכם הגרעין של המעצמות עם איראן הוא רע. לא בגלל שאיראן תפר אותו, אלא מפני שהיא תקיים אותו. אימתנו דברים שחשדנו ולא יכולנו להוכיח, וגם למדנו דברים חדשים על תכנית הגרעין הצבאית. לכן החשיבות של הדבר הזה היא להעמיד את הדברים על דיוקם".

בריאיון לרשת "FOX" האמריקנית הוסיף רה"מ כי "ישראל השיגה את המידע בפברואר. מדובר במאה אלף מסמכים בפרסית. נאלצנו לתת למתרגמים מקצועיים שמבינים במושגים המדעיים והטכנולוגיים, לכן לקח לנו זמן לעשות זאת.

"נפגשתי עם הנשיא בראשית חודש מרץ, הצגתי לו את החומר שבידינו ואמרתי שנעביר מיד את המידע הזה לארה"ב, וזה מה שעשינו. חקרנו את זה במקביל, בארה"ב ובישראל", סיפר.