מזל טוב: חיל האוויר רכש 17 מטוסי 'אדיר' חדשים

בכך הושלמה רכישתם של 50 מטוסי ה F-35 שירכיבו 2 טייסות של הדגם המתקדם בעולם. השר ליברמן: "תוספת כוח משמעותית ואסטרטגית לחיל האוויר". במשרד הביטחון מתגאים בעלות הממוצעת של כל מטוס: פחות מ-100 מיליון דולרים

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/08/17 13:47 ה באלול התשעז

מזל טוב: חיל האוויר רכש 17 מטוסי 'אדיר' חדשים
17 מטוסים נוספים. מטוס F-35, צילום: דובר צה"ל

משרד הביטחון הודיע היום (ראשון) כי בסוף השבוע הושלמה רכישתם של 17 מטוסי אדיר (F-35), בעלות של כוללת של יותר ממיליארד וחצי דולרים.

המטוסים צפויים להגיע לישראל עד 2024, כך שעם חמשת המטוסים שכבר נכנסו לשימוש חיל האוויר ומטוסים נוספים מעסקה קודמות, מספר מטוסי ה F-35 יגיע ל-50 ויחד הם ירכיבו 2 טייסות מהדגם שנכון להיום נחשב למתקדם בעולם.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לרכישה ואמר כי "השלמת העסקה לרכש 17 מטוסי F-35 נוספים מהווה תוספת כוח משמעותית ואסטרטגית לחיל האוויר". לדבריו, "שתי טייסות ה'אדיר' הן פסגת הטכנולוגיה, והן יסייעו לצה"ל ולחיל האוויר להתמודד עם האתגרים הביטחוניים הרבים שניצבים לפתחה של מדינת ישראל, ולהיות נדבך מרכזי בהגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל לאורך הגבולות ואף הרחק מהם". 

זוהי העסקה השלישית בסדרת העסקאות לרכישת מטוסי 'אדיר' וראש המשלחת של משרד הביטחון, דובי לביא, ציין כי לאחר משא ומתן הסכימה יצרנית המטוסים חהוריד את המחיר הממוצע לכל מטוס לפחות מ-100 מיליון דולרים. לדבריו, מדובר בהוזלה משמעותית ביחס למטוסים שרכשה מדינת ישראל עד כה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן