נאמני תורה ועבודה: די לסחיטת הכספים

בעקבות פרסום 'כיפה' על דרישות חברי הכנסת לתקציבי 'אקסטרה', בתנועת נאמני תורה ועבודה פנו הבוקר בדרישה לנתניהו למנוע את חלוקת תקציבי הדת באופן שאינו שוויוני וכינו את המעשה: "שימוש ביהדות כאמתלה לסחיטת כספים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/11/15 10:00 ד בכסלו התשעו

נאמני תורה ועבודה: די לסחיטת הכספים
דוברות, צילום: דוברות

במכתב שפורסם הבוקר (ב') ונשלח לראש הממשלה נתניהו, פונים בתנועת נאמני תורה ועבודה בבקשה להשתמש בכספי המדינה בצורה ראויה ולא להפוך את היהדות לכלי להעברת כספים מפלגתיים. זאת בעקבות פרסום דרישות הח"כים הדתיים לכספים ייחודיים מתקציב המדינה אמש באתר 'כיפה'.

במכתב, מציינים ראשי התנועה כי "מפירוט ההסכמים עולה כי כ-48 מיליון ש"ח יתווספו לתקציב המדינה למשרד לשירותי דת, כ- 17.5% מכלל התוספות המגולמות בהסכמים. זאת בנוסף לתוספות אחרות למשרדי ממשלה שונים".

בתנועה טוענים, כי ההסכמים האחרונים מוכיחים, שהקואליציה הנוכחית "מבקשת לשכלל את השימוש ביהדות כאמתלה לסחיטת כספים. במקום לתקצב באופן שיוויוני קהילות וצרכנים של שירותי דת ברחבי הארץ - מועברים במסגרת הזו כספי משלמי המסים לבעלי אינטרס".

בהמשך המכתב, מציינת התנועה את חשיבותה של הקהילה היהודית בארץ על כל גווניה וזרמיה (בינהן גם הקהילות הקונסרביטיות והרפורמיות): "אם אכן ישנה כוונה לתקצב באופן ישיר קהילות דתיות, הרי שיש לעשות זאת באופן רוחבי ומסודר לקהילות ישראל ללא גורמים מתווכים שיגזרו קופון מהכספים הללו".

בתנועה פונים לנתניהו ומבקשים את התערבותו בהקצאת הכספים שמיועדים לשירותי דת, זאת במטרה להפסיק את השימוש הציני בהם "זאת חובה ראשונה במעלה שמצופה מראש הממשלה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".