"מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן"

השר בנט התייחס לאיומי נשיא טורקיה, לפיהם במידה וארה"ב תכיר בירושלים כבירה ישראלית מדינתו תנתק את היחסים עם הממשל הישראלי, "לצערנו  בשנים האחרונות ארדואן אינו מפספס הזדמנות לתקוף את ישראל". גורמים מדיניים: "ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3000 שנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 12:17 יז בכסלו התשעח

"מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן"
תוקף את ארדואן. בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך וחבר הקבינט מדיני-ביטחוני הגיב היום (ג') לאיומי נשיא טורקיה על הכרה אמריקנית של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל.

"לצערנו  בשנים האחרונות ארדואן אינו מפספס הזדמנות לתקוף את ישראל", אמר יו"ר הבית היהודי והוסיף כי "ישראל צריכה לקדם את יעדיה ובכללם את הכרת ירושלים המאוחדת כבירה של מדינת ישראל".

 לטענתו, "תמיד יש מי שיבקר, אך בסופו של דבר מוטב ירושלים מאוחדת מאהבת ארדואן". דברי בנט הגיעו על רק הפרסומים סביב כוונת ממשל טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולאחר שנשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, שיגר איום כי הדבר יוביל לניתוק יחסי מדינתו עם ישראל.

גורמים מדיניים בישראל הצטרפו לדברי יו"ר הבית היהודי ואמרו כי "ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3000 שנה ובירת ישראל מזה 70 שנה 'בין אם ארדואן מכיר בזה או לא".

שר המדע אופיר אקוניס מהליכוד התייחס גם הוא לדברי נשיא טורקיה ואמר כי "הקשר עם ארדואן וטורקיה חשוב אך לא נקבל דיפלומטיה של איומים. הקשר של העם היהודי לירושלים, חזק יותר מהקשר עם אנקרה. אנחנו צריכים לחזק את הממשל האמריקני שמתכון להודיע על הדבר הבסיסי והצודק ביותר: הכרה בירושלים כבירת העם היהודי".