פוטין ונתניהו העלו את האפשרות שנעמה יששכר תזכה לחנינה

בשיחת טלפון בין נשיא רוסיה לראש הממשלה הישראלי עלתה האפשרות שהישראלית תזכה לחנינה. פוטין גם בירך את נתניהו ליום הולדתו ה-70

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/19 19:29 כב בתשרי התשפ

פוטין ונתניהו העלו את האפשרות שנעמה יששכר תזכה לחנינה
פוטין ונתניהו בפגישתם במוסקבה, צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר היום (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים שוחחו בטלפון והעלו את האפשרות לחון את נעמה יששכר, הישראלית שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי על הברחת 9.5 גרם קנאביס. כך מסר יורי אושקוב, יועצו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פוטין גם בירך את נתניהו ליום הולדתו ה-70.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הולדתו שחל היום. ראש הממשלה הודה על הברכות והעלה שוב את נושא בקשת החנינה לנעמה יששכר. כמו כן, שוחחו המנהיגים על המצב בסוריה ועל ההתפתחויות באזור".

בשבת האחרונה הפגינו מאות בני אדם בכיכר הבימה בתל אביב נגד עונש המאסר שהוטל על יששכר.  יפה, אמא של נעמה, שנמצאת ברוסיה, העבירה הודעה מוקלטת למפגינים: "אני רוצה להודות לכולם שבאתם. זה לא מובן מאליו. נעמה אומרת לי שהיא מרגישה אותי מאחורי החומות. אני יודעת שכל זה מגיע אליה. כשיש לי דקה לדבר איתה ואני שואלת איך עבר עליה היום היא אומרת שהיא קמה אופטימית, עשתה מדיטציה והרגישה את האנרגיות. כל האהבה מגיע אליה. היא מתגעגעת לחיבוק, למגע אנושי. אין לה את זה כבר חצי שנה. היא מתגעגעת לשבת בבית קפה השכונתי ליד הבית שלה, לשתות קפה הפוך ולשמוע את עברית מסביב, ואני יודעת שזה יקרה. רק שצריך שזה יקרה בקרוב כי חצי שנה זה המון זמן, המון ימים ולילות, מחשבות ובדידות. אנחנו צריכים לדרוש מהממשלה שתוציא אותה מכאן כמה שיותר מהר. אין לנו זמן למשא ומתן. צריך להחזיר את נעמה הביתה".