אומר את זה בקולו: האיום של ביידן - במידה וישראל תרחיב את הפעילות ברפיח

אחרי עצירת משלוחי הנשק והצהרות הבכירים בבית הלבן, אומר נשיא ארצות הברית בקולו כי אם ישראל תרחיב את הפלישה לרפיח, מדינתו לא תספק לה נשק התקפי כלל. ל-CNN אמר: "לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם הערים ברצועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 07:58 א באייר התשפד

אומר את זה בקולו: האיום של ביידן - במידה וישראל תרחיב את הפעילות ברפיח
ביידן, איום מפורש על ישראל, צילום: Muhammad Aamir Sumsum,Shutterstock

לאחר שבכיר בבית הלבן הודה שארצות הברית עצרה שני משלוחי נשק לישראל, הלילה (ה') מציב הנשיא ביידן בקולו אולטימטום לישראל ואומר כי במידה והיא תרחיב את הפעילות ברפיח, האמריקאים יעצרו את הספקת הנשק ההתקפי ששימש את ישראל במהלך המלחמה בעזה. מנגד, הרפובליקנים בסנאט תקפו את הנשיא בחריפות.

"לא נספק לה את הנשק ופגזי הארטילריה"

בראיון ל-CNN אמר הנשיא האמריקאי כי "ארה"ב תמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת היכולת להגיב לתקיפות כמו אלה שיצאו מהמזרח התיכון לאחרונה", אך בכל הנוגע למלחמה בעזה אמר ביידן: "לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם הערים ברצועה, אם המבצע ברפיח יתרחב אנחנו לא נספק לה את הנשק ופגזי הארטילריה".

ביידן, אומר את זה בקולו

ביידן, אומר את זה בקולו צילום: Jonah Elkowitz,Shutterstock

"מחויבים לביטחונה של ישראל אבל יש לנו חששות רציניים"

דובר המחלקה האמריקנית מתיו מילר אמר אתמול כי ארה"ב בוחנת את האפשרות לעצור משלוחי נשק נוספים לישראל. לדבריו: "אנחנו מחויבים לביטחונה של ישראל והוכחנו זאת בשבועות האחרונים במתקפה של איראן, אבל יש לנו חששות מאוד רציניים לגבי מבצע ברפיח וגורלה של אוכלוסייה אזרחית הנמצאת שם בצפיפות רבה, בהתחשב בפעולות של ישראל בעבר".

לינדזי גרהאם

לינדזי גרהאם, צילום: US Senate Photo Office, WIKIMEDIA, נחלת הכלל

הרפובליקנים זועמים על ביידן: "הירושימה ונגסאקי על סטרואידים"

מנגד בזמן שמזכיר המדינה לויד אוסטין הגיב להחלטה לעצור את משלוחי הנשק כהעברת מסר לישראל הוא חטף נאום זועם מצד הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם שתקף את אוסטין: "ישראל הותקפה בשבועות האחרונים על ידי איראן, חיזבאללה וחמאס שמייחלים להשמדתה. אתה אומר לי שאתה הולך ללמד אותם איך להילחם ובמה הם יכולים או לא יכולים להשתמש כשכולם מסביבם רוצים להרוג אותם ואת כל היהודים? אתה אומר לי שאם נמנע מישראל נשק במאבק הקיומי על חייה כמדינת היהודים - זה לא ישדר מסר שגוי לחיזבאללה וחמאס".

"תן לישראל את מה שהיא צריכה"

"זו החלטה הרת אסון" הוסיף גרהאם. "אם נעצור את הנשק הדרוש להשמדת אויבי מדינת ישראל בזמן שהיא עומדת בפני סכנה לעתידה - נשלם מחיר כבד. תן לישראל את מה שהיא צריכה כדי להילחם במלחמה. הם לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד. המערכה הזו היא הירושימה ונגסאקי על סטרואידים".