איך ישראל תגיב? התבטאות הבכירים והמסר של ביידן נגד התקפה

בישראל הבהירו כי במידה ואיראן תתקוף משטחה, נגיב בעוצמה בשטחה של איראן. בשיחת הטלפון של נתניהו עם ביידן דרש הנשיא האמריקאי להסתפק בבלימת המתקפה האיראנית ולא להגיב התקפית. לרמטכ"ל הוצגה פעילות ההגנה וההתקפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/24 09:35 ו בניסן התשפד

איך ישראל תגיב? התבטאות הבכירים והמסר של ביידן נגד התקפה
נתניהו וביידן, הנשיא האמריקאי נסע למנוע תגובה ישראלית, צילום: Miriam Alster,Flash90

יום לאחר המתקפה האיראנית על ישראל ושיגור מאות הכטבמי"ם והטילים והשאלה המרכזית היא כיצד ישראל תגיב. ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון איימו עוד טרם התקיפה כי מתקפה משטחה של איראן תחייב תגובה ישראלית נגדית, אך עתה מנסע נשיא ארצות הברית ביידן למנוע מתקפה ישראלית בשטח איראן.

בשיחה שערך ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא האמריקאי העביר ביידן את המסר כי מבצע היירוטים שכלל מדינות רבות, הוא ההישג הישראלי הגדול וכי הוא לא רוצה להרחיב את המערכה למלחמה איזורית כוללת, כך דיווח העיתונאי ברק רביד. בנוסף אמר ביידן לנתניהו כי בכל מקרה ארצות הברית לא תתקוף לצד ישראל במידה ותחליט להגיב.

הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, הלילה

הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, הלילה, צילום: דובר צה"ל

בישראל נערכים גם להתקפה

הרמטכ"ל קיים הלילה הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, ראש אמ"ץ וראש אמ"ן במסגרתה הוצגה לו פעילות ההגנה וההתקפה וכן התוכניות להמשך. בשיחה שערך שר הביטחון גלנט עם מקבילו האמריקאי אוסטין עוד טרם התקיפה, הבהיר גלנט כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן". דברים ברוח דומה אמרו גם נתניהו ושרים בממשלה.