מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: הצלב האדום יבקר את כל החטופים | גלנט: אחרי מיצוי ההסכם - נשוב לתקוף

במסגרת הסכם החטופים הצלב האדום יבקר את מי שטרם שוחררו ויעניק סיוע לחטופים הזקוקים לתרופות |נתניהו: "נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו" | גלנט: "אחרי שנמצה את השלב הזה תימשך פעולת צה"ל במלוא עוצמתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 21:49 ח בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 21/11/23 22:44

נתניהו: הצלב האדום יבקר את כל החטופים | גלנט: אחרי מיצוי ההסכם - נשוב לתקוף
יבקר את כלל החטופים, הצלב האדום, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

ברקע אישור ההסכם לשחרור החטופים בלשכת ראש הממשלה הבהירו שכחלק מהמתווה המסוכם יהיו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו - כולל אספקת תרופות. בנוסף, להחלטת הממשלה יתווסף, על פי הצעת שר הביטחון, משפט שקובע: מיד בתום מיצוי כל האפשרויות במסגרת ההסכם שהושג, ישראל תשוב לפעולה קרקעית עצימה ברצועת עזה.

נתניהו: "נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו"

בפתח ישיבת הממשלה על אישור העסקה הסופית, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ערכו מסיבת עיתונאים משותפת מהקריה בתל אביב. נתניהו הכחיש את הטענות שהמלחמה תופסק לאחר הפסקת האש. "יש בחוץ דיבורי הבל, כאילו אחרי ההפוגה להשבת חטופנו, אנחנו נפסיק את המלחמה. אז אני מבקש להבהיר, אנחנו במלחמה, ונמשיך במלחמה. נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל היעדים שלנו" הבהיר.

"הצעד הזה יאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה"

נתניהו טען במהלך ההצהרה כי ההחלטה נתמכת בידי כלל גורמי הביטחון. "כל גורמי הביטחון תומכים בה באופן מלא. הם הבהירו במלוא הערכתם המקצועית שביטחון כוחותינו יובטח בימי ההפוגה, ושהמאמץ המודיעיני ישמר בימים אלו". ראש הממשלה הדגיש: "הם הבהירו שהמאמץ המלחמתי לא רק שלא ייפגע, אלא להיפך הדבר יאפשר לצה"ל להיערך להמשך הלחימה".

גלנט: "אחרי שנמצה את השלב הזה תימשך פעולת צה"ל במלוא עוצמתה"

שר הביטחון, יואב גלנט הצהיר כי לאחר שחרור החטופים, צה"ל ישוב לתקוף לעזה. "ללא הלחץ והמשכו לא יהיה סיכוי להביא גם את הקבוצות הבאות" אמר. "לבקשתי נכנסה להחלטת הממשלה אמירה שאחרי שנמצה את השלב הזה תימשך פעולת צה"ל במלוא עוצמתה" ציין.

גלנט במסיבת העיתונאים

גלנט במסיבת העיתונאים, צילום: עומר מירון, לע"מ ואלעד מלכה, משרד הביטחון, צילום מסך

גנץ: "הוודאי הוא כאן ועכשיו וצריך להביא אותו הביתה"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ הצדיק את ההסכם ונימק אותו דבדברי חז"ל. "יש רגע בחיים, שעליו אמרו חכמינו כי אין ספק מוציא מידי וודאי, והספק יכול להיות הרבה מאוד דברים שאולי נגיע אליהם בהמשך, והוודאי הוא כאן ועכשיו וצריך להביא אותו הביתה" אמר. עם זאת גנץ הבהיר: "צריך אחר כך להמשיך להלחם כדי להביא עוד הביתה, זו המשימה שלנו".