מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רוסיה וסין התנגדו להצעה לתמיכה בישראל, ארדן תקף: "מדינות צבועות"

שגריר ישראל תקף את המדינות שהפילו את הצעת ארה"ב לגינוי חמאס המועצת הביטחון של האו"ם, ושאל אותן כיצד היו מגיבות אילו הטבח היה קורה בשטחן: "כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 08:12 יא בחשון התשפד

רוסיה וסין התנגדו להצעה לתמיכה בישראל, ארדן תקף: "מדינות צבועות"
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אתמול (ד') כדי לדון בהצעה שעלתה ארה"ב לגינוי ארגון הטרור חמאס שלא כוללת הפסקת אש ותומכת בזכותה ישראל להגן על עצמה, וכן בהצעה שהעלתה רוסיה להפסקת אש. למרות שהיה רוב תומכים להצעת ארה"ב, היא נפלה בשל וטו של רוסיה.

מלבד רוסיה, סין ואיחוד האמירויות הצביעו גם הן נגד ההצעה, 2 מדינות נוספות נמנעו ועשר מדינות הצביעו בעד ההצעה. כאמור, רוסיה העלתה הצעה משלה להפסקת אש בין ישראל לחמאס, אולם מועצת הביטחון דחתה אותה כאשר רק 3 מדינות הביעו את תמיכתן.

האו"ם, לראשונה שר חרדי ינאם

האו"ם, צילום: shutterstock

"מדוע כשישראל מגינה על עצמה יש מדינות צבועות שמגנות אותנו?"

שגריר ישראל באו"ם, גליד ארדן, נאם לאחר ההצבעה ואמר: "איך מוסקבה הייתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אני אתן לכם רגע להרהר בכך - למרות שלא צריך אפילו רגע - כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים".

בחשבון הטוויטר שלו צייץ: "אני בטוח שכל מדינה אחרת שהייתה חווה טבח דומה, הייתה מפעילה כוח רב יותר מישראל ויוצאת למבצע צבאי רחב כדי להשמיד את האויב. אז מדוע כשישראל מגינה על עצמה יש מדינות צבועות שמגנות אותנו?".

רוסיה: "אמרו לנו לדבר עם הצ'צ'נים, אבל לא דיברו איתם - השמדנו אותם"

"שאלת מה רוסיה היתה עושה אם טרוריסטים היו תוקפים את מוסקבה", השיב שגריר רוסיה לגלעד ארדן. "כשהיינו נתונים להתקפות טרור מצ'צ'ניה, העולם אמר לנו שזה לא טרור אלא תנועת שחרור לאומית. אמרו לנו לדבר עם הצ'צ'נים, אבל לא דיברו איתם - השמדנו אותם". לטענתו "אנחנו לא מבקשים ממכם שלא להילחם בטרור - אנחנו מבקשים שתילחמו בטרוריסטים ולא באזרחים"

גם שגריר סין הגיב לדברי ארדן ואמר כי, "לא התכוונתי להכנס לוויכוח עם ישראל. אם ישראל מתייחסת לסין כיריבה, כנראה שבחרתם במטרה הלא נכונה". לדבריו סין מגנה את מתקפת הטרור של חמאס ויחד עם זאת מייחסת חשיבות לפלשתינים: "אי אפשר להכחיש שבמשך תקופה ארוכה שאיפותיהם של הפלשתינים לא זכו למענה. בוא נהיה הגונים וניצמד לעובדות".