מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן: "טעות גדולה לכבוש את עזה, נדרש לחסל את חמאס"

נשיא ארצות הברית התייחס בריאיון לנושא החטופים הישראלים שמוחזקים בידי חמאס, הביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה אך הסתייג מהאפשרות שתכבוש את עזה: "ישראל צריכה לרדוף אחר חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 07:53 א בחשון התשפד

ביידן: "טעות גדולה לכבוש את עזה, נדרש לחסל את חמאס"
" ", הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבשבוע האחרון הפגין תמיכה יוצאת דופן בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ארגון הטרור הרצחני חמאס, התראיין הלילה (ב') לרשת החדשות CBS האמריקאית. במהלך הריאיון נשאל על דרך הפעולה הנכונה מול חמאס, והשיב כי "אני חושב שזו תהיה טעות גדולה לכבוש את עזה. אבל נדרש לחסל את החמאס. צריכה להיות רשות פלשתינית ונתיב למדינה פלשתינית".

עוד טען כי לדעתו לא יהיה צורך לערב לוחמים אמריקאיים בלחימה בישראל, ואמר, "אני לא חושב שזה הכרחי. לישראל יש את הכוחות הלוחמים מהטובים ביותר. אני מתחייב שנספק להם את מה שהם צריכים".

"ישראל צריכה לרדוף אחר חמאס, הם חבורה של פחדנים"

ביידן התייחס גם לסוגיית החטופים שמוחזקים בעזה, ביניהם גם אזרחי ארצות הברית."נעשה כל שביכולתנו למצוא את אלה שעדיין בחיים על מנת לשחרר אותם. נעשה כל מה שבכוחנו ואני לא אכנס לפרטים, אבל עובדים על זה חזק". לדבריו: "ישראל צריכה לרדוף אחר חמאס, הם חבורה של פחדנים שמתחבאים מאחורי אזרחים. ישראל תעשה מה שביכולתה להימנע מהרג של אזרחים חפים מפשע".

נזכיר כי על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה נתניהו הזמין אתמול את נשיא ארה"ב ביידן לביקור הזדהות עם ישראל. ההזמנה ניתנה בשיחה טלפונית וההערכות הן שביידן יענה להזמנה ועשוי להגיע עוד השבוע לישראל.