השר הסרוג יבקר בסעודיה: נערכו בירורים על הקמת סוכה

שר התקשורת שלמה קרעי צפוי לבקר בשבוע הבא בסעודיה ולנאום בפני שר התקשרות במדינה. במסגרת הביקור המתוכנן נבדקה ההתכנות להקמת סוכה במלון בימי חג הסוכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 18:24 יא בתשרי התשפד

השר הסרוג יבקר בסעודיה: נערכו בירורים על הקמת סוכה
שלמה קרעי יבקר בסעודיה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המגעים להסכם שלום בין ישראל לסעודיה, שר התקשורת שלמה קרעי צפוי לבקר בשבוע הבא בבירת סעודיה, ריאד, זאת כדי לקחת חלק בכנס שיעסוק בנושאי תקשורת ודואר. במהלך הביקור, השר צפוי לנאום בפני שר התקשורת הסעודי, והנאום יועבר בשידור חי. במסגרת הביקור המתוכנן נערכו בירורים על הקמת סוכה במלון בו צפוי לשהות קרעי, אך מכיוון שבמלון אין מרפסות - הוא ייאלץ לוותר על סוכה בימי החג.

לראשונה בהיסטוריה: שר התיירות נחת על אדמת סעודיה

הביקור הצפוי של השר קרעי, מצטרף לביקורו של שר התיירות חיים כץ שייערך היום (ג') במדינה. מדובר בביקור רשמי ראשון של שר ישראלי על אדמת סעודיה, והוא נערך במסגרת כנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) לציון יום התיירות הבינלאומי. במהלך הביקור השר צפוי להשתתף במספר אירועים ודיונים מקצועיים, לצד פגישות שייערכו עם מקביליו בתפקיד.

שר התיירות בביקור רשמי ראשון על אדמת סעודיה

"נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית"

הנושא הסעודי עמד במרכז ביקורו של נתניהו בארצות הברית בשבוע שעבר, ובישראל ובסעודיה כבר אומרים בפומבי כי הסכם שכזה אפשרי. כזכור, במהלך הפגישה שנערכה השבוע בין נתניהו לביידן אמר ראש הממשלה: "אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלשתינים.

נתניהו וביידן, היום

"נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית", נתניהו וביידן, היום, צילום: אבי אוחיון\לע"מ

שר החוץ הסעודי קרא להקמת מדינה פלשתינית

לצד הדיווחים על התחממות ביחסים בין שני המדינות, שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אאל סעוד, נמנע מאזכור ישראל במהלך נאומו על בימת עצרת האו"ם בסוף השבוע ואמר כי "ביטחון המזרח התיכון מחייב להאיץ את החיפוש אחר פתרון כולל וצודק לסוגיה הפלשתינית, באופן שיערוב להקמת מדינה עצמאית לפלשתינים בקווי 1967 שבירתה מזרח ירושלים".