שר החוץ על הפיגוע בתוניסיה: "ישראל עומדת לצד הקהילה בשעה קשה זו"

בעקבות הפיגוע בג'רבה, שר החוץ, אלי כהן, הנחה את אנשי משרדו להעניק סיוע לאזרחיים הישראלים הנמצאים בתוניסיה: "המשרד עומד בקשר רציף עם המשפחה ועם ראשי הקהילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 15:24 יט באייר התשפג

שר החוץ על הפיגוע בתוניסיה: "ישראל עומדת לצד הקהילה בשעה קשה זו"
צילום: סיוון שחור לע"מ

הפיגוע בג'רבה: ארבעה בני אדם נרצחו ו-10 נוספים נפצעו באירוע הירי אמש סמוך לבית הכנסת העתיק אלגירבה באי ג'רבה שבתוניסיה. הפיגוע בוצע על ידי איש ביטחון תוניסאי שעבד במקום. שניים מההרוגים הם בני דודים יהודים שהשתתפו בהילולת ל"ג בעומר, שמותיהם הותרו הבוקר (ד') לפרסום - בן ואביאל חדד. אביאל היה אזרח ישראלי שהתגורר בג'רבה, ואילו בן גר בצרפת. בתוך כך שר החוץ, אלי כהן, קיים חיתוך מצב לגבי הירי הקטלני ושוחח עם הרב חיים ביטן, הרב הראשי של תוניס. 

שר החוץ הנחה את אנשי משרד החוץ להעניק סיוע לאזרחיים הישראלים שנמצאים בג'רבה. "קיבלתי בצער את הבשורה על רציחתם של בן ואביאל חדד הי"ד, במתקפה האכזרית בג'רבה. זה מוכיח שרוע ושנאה עדיין כאן, ליבנו ומחשבותינו עם המשפחות והקהילה.  משרד החוץ עומד בקשר רציף עם המשפחה ועם ראשי הקהילה בג'רבה. הנחיתי את אנשי המשרד להעניק כל סיוע שיידרש. שוחחתי עם הרב חיים ביטן, הרב הראשי של תוניס, ואמרתי לו שישראל עומדת לצד הקהילה בשעה קשה זו".

תיעוד מזירת הפיגוע בג'רבה:

"השם יקום דמם"

קרוב משפחתם של הנרצחים, מרדכי מדר, סיפר ב-103FM "הם פשוט היו בחנייה, היו אמורים להיכנס, זה לפני הכניסה לבידוק הביטחוני. הם היו בחנייה, היו ארבעה בחורים ופתאום הם רואים שוטר שיש לו נשק, כנראה נשק מאוד גדול, שהתחיל לירות לכל עבר. הוא ירה בהם בדם קר".

צילום: פייסבוק

עוד שיתף מדר כי המפגע הוא שוטר, "כנראה חטף את הנשק משוטר אחר, שחט אותו ובא לפגוע ביהודים, או שבאמת היה לו נשק ובא לפגוע ביהודים. השם יקום דמם. הגופות בג'רבה, בתהליך להביא אותן לפה בע"ה".