ראש המשלחת הישראלית: "הגענו למספר החילוצים הגבוה ביותר"

בראיון לכלי התקשורת, מספר אל"מ גולן ואך על רגעי החילוץ של המשלחת, הקשיים ושיתוף הפעולה עם הטורקים: "הגענו למספר החילוצים הגבוה ביותר עד כה" | על סיכויי החילוץ: "עד 5-6 ימים ממשיכים לחפש בצורה רצופה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/02/23 16:47 יז בשבט התשפג

ראש המשלחת הישראלית: "הגענו למספר החילוצים הגבוה ביותר"
גולן ואך, צילום: דובר צה"ל

פעילות החילוץ בטורקיה: עברו יותר מ-24 שעות מאז נחתה משלחת החילוץ הישראלית בטורקיה ועד כה, חילצו חברי המשלחת 4 ניצולים מבין ההריסות עקב רעידת האדמה. בראיון לכלי התקשורת מספר אל"מ (במיל') גולן ואך, ראש המשלחת על האתגרים שמצאו, ההספקים המרשימים והאירועים המרגשים בעת החילוץ: "פתאום לשמוע בכי של ילד".

גולן ואך, ראש משלחת החילוץ:

ראש משלחת החילוץ הישראלית: "הגענו למספר החילוצים הגבוה ביותר" | צילום: דובר צה"ל

"המשלחת הישראלית היא הגדולה ביותר מבין האחרות למעט אזרבייג'ן ששלחה 400 איש" אומר ואך. "אני מאמין שהערב נגיע למעל 420. אנחנו הגענו למספר החילוצים הגבוה ביותר עד כה. אני חושב שהמדינה ופיקוד העורף יודעים להוציא משימות כאלה בזמן קצר. המהירות שבה הגענו לשטח היא מה שהביא אותנו לתוצאות האלה ואני מקווה שנגיע לתוצאות נוספות בהמשך".

משלחת החילוץ הישראלית

משלחת החילוץ הישראלית צילום: דובר צה"ל

"עד 5-6 ימים ממשיכים לחפש בצורה רצופה"

על רגעי החילוץ עצמם ועל סיכויי מציאת אנשים חיים בטווח הזמן מאז הרעידה, הוא אומר: "אנחנו עדיין מוצאים. בהאיטי מצאנו אנשים חיים גם אחרי 100 שעות. בחלק מהמבנים נשמר מזג אוויר חם ומזג האוויר לא פוגע בהם. התשובה היא כן עד 5-6 ימים ממשיכים לחפש בצורה רצופה". ואך מוסיף: "היו לנו ביממה האחרונה הרבה מאוד אירועים מרגשים. זאת משלחת תשיעית שלי כבר ומה שהיה פה ביממה האחרונה לא חוויתי".

המשלחת הישראלית

המשלחת הישראלית צילום: דובר צה"ל

על השאלה לכמה זמן המשלחת מתוכננת להישאר בטורקיה הוא אומר כי "משלחות כאלה נעות בדרך כלל בין תשעה ימים ל-14 יום. מזכיר שיש גם בית חולים שדה שהשיקולים לגביו הם בדרך כלל אחרים". 

"השיח עם הטורקים מצוין"

ואך מציין את שיתוף הפעולה עם הטורקים ואומר כי "השיח עם הטורקים מצוין בכל רמות שיתוף פעולה מלא", הוא מוסיף ואומר על ביקורו של ארדואן היום במקום האירוע: "בהקשר של האירוע של ארדואן לא נרשם אירוע מיוחד".

אחד מרגעי החילוץ של המשלחת

אחד מרגעי החילוץ של המשלחת צילום: דובר צה"ל

ואך מוסיף ומספר על הקשיים העיקריים של הצוות הישראלי: "הטורקית שפה לא קלה, אנחנו קוראים לה מרש, המילה הארוכה היא חרן מרש, אנחנו בפרברי העיר במרחק קילומטר ממרכז העיר שבמחנה מרוכזים כל יכולות השליטה בית החולים שדה נמצא במרחק קילומטר מאתנו".

משלחת החילוץ הישראלית

משלחת החילוץ הישראלית צילום: דובר צה"ל