מדוע בית רוצחו של ארי פולד לא נהרס? משרד הביטחון מאשים את משרד המשפטים

ח"כ סמוטריץ הגיש לשר הביטחון שאילתא בנושא הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בגוש עציון. סגן השר בן דהן בתשובת המשרד בכנסת: "גובשה חוות דעת ביטחונית, חוות דעת הנדסית וחוות דעת משפטית. הטיפול בעניין טרם הסתיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/18 12:15 ו בכסלו התשעט

מדוע בית רוצחו של ארי פולד לא נהרס? משרד הביטחון מאשים את משרד המשפטים
מי אחראי לסחבת בהריסת בית המחבל? ארי ומרים פולד, צילום: באדיבות המשפח

מדוע ביתו של ארי פולד הי"ד, שנרצח לפני כחודשיים בפיגוע בצומת גוש עציון, עדיי לא נהרס? זו השאילתא שהגיש השבוע ח"כ בצלאל סמוטריץ לשר הביטחון. מתגובת משרד הביטחון, אותה הקריא היום (רביעי) סגן השר הרב אלי בן דהן, עלה כי מי שמונע את ההליך זה משרד המשפטים

"בתאריך 16 בספטמבר נרצח ארי פולד בצומת גוש עציון", כתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן וציין כי "מאז עברו כחדשיים המחבל נתפס וטרם הוצא צו הריסה לביתו. אשמח לדעת מדוע. והאם לא ברור שכל רגע התמהמהות פוגע בהרתעה?".

בתשובה לשאילתא ענה סגן שר הביטחון כי "גורמי הביטחון פועלים להריסת ביתו של המחבל שרצח את ארי פולד ז"ל. לשם כך, בית המחבל מופה, וגובשה חוות דעת ביטחונית, חוות דעת הנדסית וחוות דעת משפטית. הטיפול בעניין טרם הסתיים".

אחד שאל, השני ענה. סמוטריץ ובן דהן

אחד שאל, השני ענה. סמוטריץ ובן דהןצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בהמשך טען כי כל המהלכים שנגעו למשרד הביטחון מוצו וכי "הטיפול כעת נמצא במשרד המשפטים". לדבריו, "מערכת הביטחון פועלת להרתעת גורמי הטרור בדרכים שונות, לרבות בדרך של הריסת בתי מחבלים, בכפוף לדין ולפסיקת בית המשפט העליון".

פולד הותקף לפני כחודשיים בצומת גוש עציון ונדקר על ידי חליל ג'ברין. למרות פציעתו הוא ניהל אחרי המחבל מרדף ואף ירה בו ונטרל אותו. זמן קצר לאחר מכן הוא התמוטט ומת מפצעיו בבית החולים שערי צדק בירושלים. על פעולתו זו קיבל אות הצטיינות ממשטרת ישראל.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' המלווה את המשפחה, מסר כי "כל רגע שבית המחבל עומד על תילו זה פרס לטרור אני דורש מיידית משרת המשפטים ובכירי המשרד לסיים מיידית את ההליך ולבצע את ההרס.  לא יתכן שעודף משפטיזיציה ימנע מלחמה בטרור".