מבצע בזק: שיפוץ לילי חשאי בקבר יוסף

לקראת הכניסה הגדולה ביותר בשנה לקבר, ובעקבות הזנחה מתמשכת מצד הרש"פ, פעלו אנשי מועצת שומרון, חיילים ותושבי האזור לשיפור פני המתחם. "תחושה נפלאה לשפץ מקום שדורות על גבי דורות חלמו עליו"

חדשות כיפה דויד ליבנה 03/05/18 09:34 יח באייר התשעח

מבצע בזק: שיפוץ לילי חשאי בקבר יוסף
השיפוץ הלילי בקבר יוסף, צילום: רועי חדי

קבר יוסף שבשכם הוא אחת הנקודות ההיסטוריות החשובות ביותר לעם היהודי, אך מיקומו בלב עיר ערבית מקשה מאוד על השמירה והטיפול בו. פעמים רבות אנשי הרשות הפלסטינית מחללים את המקום, בצורה ישירה או עקיפה, ולכן המועצה האזורית שומרון נאלצת לבצע שיפוצים במתחם פעם אחר פעם. 

לאור זאת קיימה אמש (ד') המועצה, יחד עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון ובסיוע צה"ל, שיפוץ בזק של המקום בחשכת הלילה. בין השאר שופץ המתחם לקראת הכניסה הגדולה בשנה לקבר יוסף שתתקים בעוד שבוע, אז מוקדש יום ספירת העומר ליוסף הצדיק, שהוא על פי תורת הקבלה בבחינת "יסוד שביסוד". 

בשיפוץ השתתפו בין היתר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ גלעד עמית, קצין הגמ"ר איו"ש  אליצור טרבלסי, קצין הגמר חטיבת שומרון רס"ן שלומי כהן, אנשי מנהלת קבר יוסף בראשות נתנאל שניר, תושבי השומרון ופועלים.

"זו תחושה נפלאה, לדעת שאתה יכול לפעול למען עם ישראל, למען שיפוץ ושיפור פניו של מקום שדורות על גבי דורות במשך אלפי שנים חלמו עליו והתגעגעו אליו. אל מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, אנחנו משמרים את המקומות הקדושים", אמר דגן.

"זה התפקיד שלנו, כתושבי האזור, כמי שאמונים על המקום,  לשמור על המקום למען כלל אזרחי ישראל והעם היהודי. אני שמח שצה"ל וחטיבת שומרון בפיקודו של גלעד עמית, אפשרו את המהלך החשוב הזה, שיש בו הרבה רוח. ומחזק את ההתיישבות", הוסיף.