הרמטכ"ל כוכבי אישר: אות מערכה יוענק לחיילים ששירתו ברצועת הביטחון בדרום לבנון

תיקון היסטורי: אחרי שוועדת מופז הגישה את מסקנותיה, הרמטכ"ל אביב כוכבי קיבל את ההמלצה, ואות מערכה יוענק לכל החיילים ששירתו ברצועת הביטחון בדרום לבנון עד הנסיגה. שר הביטחון יבחן את הקריטריונים להענקת האות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/20 19:46 יז בחשון התשפא

הרמטכ"ל כוכבי אישר: אות מערכה יוענק לחיילים ששירתו ברצועת הביטחון בדרום לבנון
חיילי צה"ל בדרום לבנון, בזמן מלחמת שלום הגליל, צילום: Southern Lebanon

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיבל הערב (ד') את המלצת וועדת מופז בראשות הרמטכ"ל שאול מופז, להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון. הרמטכ״ל הדגיש כי זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירותם של דורות רבים אשר הגנו על גבולה הצפוני של המדינה ואזרחיה.

הוועדה מונתה על ידי הרמטכ"ל, באישור שר הביטחון בני גנץ, לפני מספר חודשים. חברי הוועדה: נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס; ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז; מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג'ו; מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב; אלוף (מיל') עידו נחושתן; אלוף (מיל') משה קפלינסקי; אלוף (מיל') גיורא איילנד; תת-אלוף (מיל') סוזי יוגב.

הוועדה המליצה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". כמו כן, המליצה לקבוע הענקת אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, שהוגדרה בין התאריכים 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000. האות יוענק, לפי ההמלצה, לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בהמשך, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.

המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון. אם שר הביטחון יאשר את ההמלצה, היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים.