מאיימים במשבר: 5 ח"כים הודיעו כי לא יצביעו עם הקואליציה

חברי הכנסת מוטי יוגב, אורן חזן ושלושה נוספים שלא מוכנים עדיין להיחשף, איימו כי במידה והממשלה לא תאשר העברת תקציב לסלילת כבישים עוקפים ביו"ש הם ייעדרו מההצבעות בכנסת. יוגב: "שבוע הבא הוא הזמן שבו הדברים צריכים להתבטא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 12:33 יא בחשון התשעח

מאיימים במשבר: 5 ח"כים הודיעו כי לא יצביעו עם הקואליציה
יוגב במאהל המחאה, צילום: מועצה אזורית שומרון

במידה והעברת תקצוב סלילת הכבישים העוקפים לא תאושר בשבוע הבא בממשלה, 5 חברי כנסת הודיעו היום (ג') כי הם ייעדרו מההצבעות בכנסת. 

בין החמישה ניתן לציין את ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי וח"כ אורן חזן מהליכוד. במטה המאבק טענו כי שלושה ח"כים נוספים הודיעו להם כי במידה ומהלך מחאתי זה יצא לפועל הם יצטרפו אליו אך לפי שעה הם אינם מעוניינים להיחשף.

יו"ר וועדת משנה לענייני איו"ש בוועדת חוץ ובטחון, ח"כ יוגב, ביקר היום באוהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי הרשויות ביו"ש ואמר כי "במידה ועד שבוע הבא בישיבת הקבינט ביום ראשון לא יתקבלו הכרעות שהתקציב אכן עובר, אני אאלץ להיות בין אלה שעוברים מהצד של ההידברויות והמאמצים של שנים להשיג את הסכומים האלו להצטרפות לאלה שמתחילים פשוט להימנע מהצבעות הקואליציה".

לדבריו, "זה לא ענין חד צדדי של דרישה של יו"ר הקואלציה או של אחרים שנצביע איתם. זה גם ענין של היענות לצרכים שהם בנפשנו. שבוע הבא הוא הזמן שבו הדברים צריכים להתבטא. לעבור לשורה תקציבית ולהיות מתוקצבים. עובר לעשייתה. מתכנון לביצוע"

במטה המאבק ציינו בסיפוק כי חוץ מח"כ יוגב ביקרו במאהל המחאה למעלה מ-10 שרים, מתוכם 5 חברי קבינט, שהביעו תמיכה במאבקם נגד הממשלה על תקצוב עבודות התשתיות ביהודה ושומרון.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה לח"כ יוגב ואמר כי "מי כמוהו יודע כמה את מה שאנחנו מרגישים. כמה מורחים אותנו שוב ושוב במשך שנים לא רק בסוגית הבניה ביו"ש אלא אפילו בסוגיות הבטחון. מוטי מלווה ועוקב אחרי הדבר הזה ודוחף. שנים מורחים אותנו ולכן אנחנו יושבים כאן היום".

דגן הוסיף כי כשהמשפחות השכולות פנו אליו הוא ליכול היה לעמוד מנגד, "כשפנו אלי איציק אבוטבול, הדס מזרחי ומשה הר מלך ושאלו אותי כיצד אני כראש ראשות יכול לשבת במשרד שלי ולהתנהל כרגיל כשהביטחון של התושבים מופקר, החלטתי והחלטנו להגיע לכאן".

על הבטחת ראש הממשלה ליו"ר מועצת יש"ע בדבר תקצוב הנושא הוא אמר: "שמחנו לשמוע שמבטיחים סכומים פעם שלושה מליארד פעם 800 מיליון. אנחנו מחכים לפתרון האמיתי והוא החלטה עם סעיף תקציבי. לא הבטחות ללא כיסוי אותן אנחנו מקבלים כבר 3 שנים. במידה וזה לא יקרה אנחנו יחד עם חברינו בכנסת נרחיב ונחריף את המאבק".