לקחי הפיגוע: יחידה משטרתית מיוחדת תוקם בהר הבית

השר לביטחון הפנים הכריז על הקמת היחידה, שלושה וחצי חודשים לאחר שהשוטרים סתאוי וכמיל שנאן נרצחו מאש מחבלים. השר ארדן: "יחידת הר הבית שכל שוטריה יעסקו אך ורק בהבטחת הביטחון והסדר הציבור באזור הר הבית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 20:40 יא בחשון התשעח

לקחי הפיגוע: יחידה משטרתית מיוחדת תוקם בהר הבית
המתיחות בהר נמשכת. שוטרים בהר הבית, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מנסים למנוע את הפיגוע הבא: יחידת משטרתית מיוחדת תוקם במתחם הנפיץ והקדוש, כך הכריז הערב (ג') השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

היחידה תמנה כ-200 שוטרים שיצויידו באמצעים טכנולוגיים ויהיו מרושתים מבחינה מודיענית כדי למנוע שפיכות דמים במקום. הקמתה הגיע על רקע הפיגוע הירי הרצחני שאירע בחודש יולי האחרון במהלכו נרצחו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן מאש שלושה מחבלים ערבים ישראלים מאום אל פאחם.

השר ארדן ציין בהכרזתו על הקמת היחידה כי "התכנית לחיזוק מחוז ירושלים ומרחב דוד קורמת עור וגידים. כחלק מתהליך ההתעצמות אני שמח לבשר הערב שבקרוב תוקם יחידה חדשה אשר תהיה כפופה למרחב דוד -  "יחידת הר הבית" שכל שוטריה יעסקו אך ורק בהבטחת הביטחון והסדר הציבור באזור הר הבית, הם יגנו על המבקרים בהר הבית".

השר הוסיף כי בחזונו "בתוך כשנתיים ירושלים לא תהיה רק העיר הקדושה בעולם, היא תהפוך לאחת הערים הבטוחות בעולם, עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שקיימות כיום, העיר תהפוך למקום שישמש מודל לערים מתקדמות בעולם כולו הן בהיבט מיומנות  השוטרים הפרוסים בה והן בהיבט  האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בה".