לפחות 12 מחבלים הרוגים כולל בכיר מהג'יהאד האיסלאמי בפיצוץ המנהרה ע"י צה"ל

בעקבות הפצצת מנהרת הטרור בידי צה"ל נהרגו 12 מחבלים , כולל מפקד בכיר , ושישה נוספים נעדרים. איש הג'יהאד האסלאמי: "הסתיימה הפסקת האש עם ישראל". נתניהו: "מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/17 20:26 י בחשון התשעח

לפחות 12 מחבלים הרוגים כולל בכיר מהג'יהאד האיסלאמי בפיצוץ המנהרה ע"י צה"ל
הלווית פעיל בג'יהאד האיסלאמי, צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

 מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי ועוד כ 12 מחבלים נהרגו היום בהפצצה היזומה של צה"ל על מנהרת טרור בעזה, כך הודיעו גורמים פלסטינים בעזה. ראש הג'יהאד האסאלמי מוחמד אל-הינדי אמר בתגובה כי "הסתיימה הפסקת האש עם ישראל". 

אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות המקומי, אמר כי הגופות הגיעו לבית החולים 'שוהדא אל-אקצא' בדיר אל-בלח בדרום הרצועה. אחת מהן היא של מפקד שטח בזרוע הצבאית של חמאס, על פי משרד הבריאות הפלסטיני והפלגים. בנוסף, אחד ההרוגים מהג'יהאד האסלאמי הוא ערפאת אבו אל-מרשד – מפקד בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. 

 

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אמרו מצדם כי מפקד שטח מטעמם נהרג בעת שעסק בפעילות חילוץ פעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד, פלוגות אל-קודס. 

הג'יהאד האסלאמי הגיב להפצצת המנהרה בידי צה"ל ואמר שהמנהרות מהוות "חלק ממדיניות ההרתעה להגנה על העם הפלסטיני". הארגון הוסיף כי המתקפה הישראלית היא "הסלמה מסוכנת", ושהוא ישקול תגובות אפשריות. 

"פעלנו לאור נתונים טכנולוגיים שהביאו לאיתור המנהרה. החפירה בשטחנו היא הפרה של הריבונות הישראלית. לא נאפשר זאת", נמסר מדובר צה"ל. 

מדובר בהצלחה מבצעית של יכולות טכנולוגיות מתקדמות. צה"ל רואה בחמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש גם במערכי הגנה. אין לנו כל כוונה להסלים את המצב". 

בנימין נתניהו

בנימין נתניהו צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח סיעת הליכוד היום לפיצוץ המנהרה. נתניהו אמר כי כי "האחריות הראשונה של כל ממשלה היא לדאוג לביטחון אזרחיה, ואנחנו עושים את זה. מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו. אמרתי לכם כבר פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך לטפל באיום המנהרות. אנחנו מיישמים את זה. היום איתרנו מנהרה וגם השמדנו אותה ונמשיך לעשות את זה. אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגיעה בריבונות שיוצאת משטחו על ידי אנשים שכפופים לסמכותו ואנחנו נמשיך להגן על גבולות ישראל."

 

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לפיצוץ המנהרה, ואמר כי "אני חושב שהמסר הוא ברור לכולם: אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית, ואני מדגיש שהפיצוץ המבוקר נערך בשטח שלנו. זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים בין חברות, מדינות או בין ארגונים המכבדים את עצמם, וזה מוכיח שלמרות הפיוס הפלסטיני, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק של חמאס השולט בעזה". 

 

מאידך הבהיר ליברמן כי "אין לנו שום עניין בהסלמה ואין לנו שום כוונה לאפשר למישהו לפגוע בריבונות הישראלית. אני רוצה להדגיש שבשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבנייה לתושבי עוטף עזה, אנחנו זיהינו אותה בזמן ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות בעיתוי הכי נכון. ברכות לכוחות צה"ל ולפיקוד הדרום". 

שר הבטחון ליברמן

שר הבטחון ליברמן צילום: יונתן סינדל פלאש 90