ליברמן בצפון: "אנחנו משמרים חופש פעולה מוחלט"

לאחר סיור בן יומיים עם הרמטכ"ל בצפון, אמר שר הבטחון כי ישראל לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה ושיגר מסר לרוסיה: "מי שלא הבין את זה, כדאי שיבין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 17:02 כו בחשון התשעח

ליברמן בצפון: "אנחנו משמרים חופש פעולה מוחלט"
ליברמן בסיור בצפון , צילום: אריאל חרמוני משרד הבטחון

שר הבטחון, אביגדור ליברמן, יצא לסיור בן יומיים בגבול הצפון יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. במהלכו קיבל סקירה על מוכנות הכוחות. בסיום הסיור, הבהיר ליברמן כי צה"ל שומר על חופש פעולה מוחלט. "לא נאפשר התבססות שיעית והתבססות איראנית בסוריה", ציין. "מי שלא הבין את זה, כדאי שיבין".

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל תמשיך לפעול בסוריה בהתאם לצרכי הביטחון שלה, חרף ניסיונות ארה"ב ורוסיה לכונן הפסקת אש במדינה. "אנחנו שומרים על הגבולות שלנו, על המדינה שלנו ונמשיך לעשות זאת", אמר נתניהו.

"אנחנו עושים את זה בשילוב נכון של תקיפות ואחריות", הדגיש והוסיף כי "הבהרתי לידידינו קודם כל בוושינגטון וגם לידידינו במוסקבה, שישראל תפעל בסוריה, כולל בדרום סוריה, לפי הבנתנו ולפי צרכי הביטחון שלנו. זה מה שקורה וזה מה שימשיך לקרות".

נראה כי דבריו של ליברמן מכוונים גם לדברי ראש הממשלה מאתמול, ולאמירה של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי הנוכחות האיראנית בסוריה לגיטימית.

שר הביטחון הביע הערכה לחיילי ומפקדי צה"ל בפיקוד הצפון, שעסוקים בשמירת השקט, הן מול גבול לבנון והן בגזרת רמת הגולן: "כשאתה נפגש עם חיילי צה"ל אתה בטוח שיש על מי לסמוך. צה"ל ערוך ומוכן היטב לכל תרחיש, אנחנו משמרים חופש פעולה מוחלט והשיקולים היחידים המנחים אותנו הם שיקולי הביטחון של מדינת ישראל. גם בנוגע לאיראן, פשוט לא נאפשר התבססות שיעית והתבססות איראנית בסוריה".
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן