"לא יתכן שאזרחים מעבר לקו הירוק ​יחוייבו במס שמירה על חייהם"

ראש ועדת ישובי בנימין מנסה להביא לביטול מס השמירה שבו מחוייב כל אזרח ביו"ש, "הזכות לחיות היא זכות יסוד והמדינה מחויבת בהגנה על אזרחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/18 22:58 יג בניסן התשעח

"לא יתכן שאזרחים מעבר לקו הירוק ​יחוייבו במס שמירה על חייהם"
שרון בפגישה עם ח"כ יוגב, צילום: באדיבות המצולם

ראש ועדת ישובי בנימין וחבר מועצה בבנימין, אפי שרון, ​יצא השבוע למאבק באגרת השמירה של תושבי יהודה ושומרון​ בטענה שמדובר בתפקיד המדינה

"לא יתכן שאזרחי מדינת ישראל ​שחיים מעבר לקו הירוק ​יחוייבו במס מיוחד לשמירה על חייהם. זאת פגיעה בסיסית ביסודות הדמוקרטיה" הוא אמר.

לדבריו, "הזכות לחיות היא זכות יסוד והמדינה מחויבת בהגנה על אזרחיה​. התשלום מגיע מכורח צו צבאי המחייב את תושבי יו"ש לשלם אגרת שמירה, לא נגד גניבות לשיפור איכות החיים, אלא נגד מחבלים​".

​שרון הסביר כי מדובר בעניין עקרוני ומהותי וכי יש לבטל את הצו המפלה הזה. "אני ​יודע​ שזה לא נשמע טוב​, ​כבר אמרו לי דברים ציניים כמו - '​הנה המתנחלים מבקשים עוד תקציבים​'​, אב​ל​ אם המדינה ​סבורה​ שיש מק​ו​ם לאזרחים לגור ביהודה ושומרון, המדינה אמונה על בטחונם, בדיוק כמ בירושלים​ ומחויבת לאפשר לאזרחי כלל מדינת ישראל חיים בבטחה​. זאת חובת המדינה לאזרחיה"​

לאחר שפעל בנושא מול מליאת מוא"ז בנימין, נפגש שרון ​לאחרונה עם חבר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת, ח"כ מוטי יוגב, אשר הבטיח לפעול בנדון ​בועדת חו"ב ​על מנת לשנות את העיוות המוסרי.
"​ניסיתי לקדם את הנושא מול ראש מועצת בנימין אבי רואה, אך משהדברים לא התקדמו החלטתי לפנות לגורמים נוספים. יוגב הוא חבר כנסת פעיל וידיד אמת של ההתיישבות ואני יודע שהוא יסייע לנו במאבק החשוב הזה". ​

​שרון הסביר כי גם אם יש צורך תקציבי לחיזוק השמירה בישובים, יש להחיל אותו בחוק עזר עירוני, ולא בצו צבאי. "כיום בישראל מכהנת הממשלה הימנית ביותר שהייתה אי פעם, ממשלה שמילים כמו החלת ריבונות שגורות על לשונה צריכה לפעול לביטול צווים צבאיים על אזרחי ישראל החיים מעבר לקו הירוק".