חרדים מצטיינים בשירות הלאומי זכו להוקרה

מאות חרדים שהתנדבו לשירות הלאומי-אזרחי השתתפו בטקס הוקרה מיוחד שנערך בירושלים. משקפים ערכים של עשייה רבה ועבודת השם", אמר מנכ"ל הרשות, שר שלום ג'רבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/18 16:33 יא באייר התשעח

חרדים מצטיינים בשירות הלאומי זכו להוקרה
טקס ההוקרה לחרדים מצטיינים בשירות הלאומי, צילום: הלל מאיר

טקס הוקרה למשרתי השירות הלאומי-אזרחי במגזר החרדי נערך אתמול (ד') בתאטרון ירושלים. במהלך הטקס חולקו תעודות הוקרה לשמונה מצטיינים חרדים שמשרתים בבתי סוהר, במוסדות חינוך, בלשכות משפטיות, במד"א, באיחוד הצלה, בכיבוי אש ובגופים נוספים.

הטקס, בו נכחו כ-900 חרדים שמשרתים בשירות הלאומי, הוא פרי יוזמתו של מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, והוא נערך בשיתוף פעולה מלא עם השר הממונה על השירות, אורי אריאל. את הטקס הנחה איש התקשורת ידידיה מאיר והשתתפו בו רבנים, מנהלי גופים, מפעילים ואישי ציבור.

הנושא המכונה "שוויון בנטל", בעיקר בתחום שירות החרדים נמצא כבר תקופה ארוכה במרכז סדר היום הציבורי. בשירות הלאומי מודעים היטב לקשיים אותם המשרתים חווים, הן מצד הקהילה בה אתם חיים והן מחוצה לו.

לצד זאת, ישנם משרתים חרדים רבים שבוחרים מדי יום לתרום ממרצם לטובת החברה והקהילה, למרות שנתקלים בהתנגדויות מבית ומהקהילה שלהם. חלקם מאוימים פיזית ומילולית על כך שמשרתים במסגרת השירות הלאומי-אזרחי. "אנו נדאג לרווחתכם האישית והמקצועית, מאחר ואתם משקפים ערכים של עשייה רבה ועבודת השם", אמר מנכ"ל הרשות, שר שלום ג'רבי לנוכחים בטקס.

טקס ההוקרה לחרדים מצטיינים בשירות הלאומי

טקס ההוקרה לחרדים מצטיינים בשירות הלאומיצילום: הלל מאיר

בשירות הלאומי-אזרחי משרתים כיום כ-1,600 חרדים במגוון מוסדות וארגונים שונים, החל ממוסדות חינוך ומשרדי ממשלה וכלה ביחידות מודיעין וסייבר מיוחדות. לפני כארבע שנים נפתח המסלול האזרחי-בטחוני שבו המשרתים פועלים בתחומי החירום והביטחון ותורמים תרומה משמעותית לביטחון המדינה ולאזרחיה.

שר החקלאות והממונה על השירות הלאומי- אזרחי, אורי אריאל: "אתם המשרתים בבת עינינו, אתם תורמים באופן יוצא דופן לקהילה ולחברה הישראלית כולה. אנו ממשיכים לעשות מאמצים כדי לתת לכל מתנדב את תחושת הגאווה בהיותו חלק מהשירות הלאומי-אזרחי.

"ממשלת ישראל חייבת לתת תקציבים על מנת שנקלוט עוד אלפי מתנדבים בדגש על בעלי מוגבלויות ושנטיב עם תנאי המתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי. אני גאה במתנדבים יש לנו זכות גדולה וגם חובה גדולה לשרת את עם ישראל על כל גווניו. יחד נפעל לתפארת מדינת ישראל".