ח"כ גפני: "לא ידעתי שהחילונים פרימיטיביים"

חבר יהדות התורה זעם על פרסום דבריו בנושא חוק המרכולים ותקציב המדינה ואמר בשיחה שהוקלטה באחת ההפסקות בכנסת, "הופכים את המדינה פה למדינת רוסיה. אני לא יכול לדבר לציבור שלי?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 15:53 כט בטבת התשעח

ח"כ גפני: "לא ידעתי שהחילונים פרימיטיביים"
צילום: מירי צחי

ח"כ משה גפני מיהדות התורה זעם היום (שלישי) על פרסום הקלטת הדברים שאמר בנושא חוק המרכולים, בשיחה שקיים עם עיתונאי.

"הופכים את המדינה פה למדינת רוסיה", הוא אמר לכתב 'כלכליסט' שחר אילון בשיחה שנערכה בהפסקת הדיונים בוועדת הכספים אשר הוקלטה על ידי אתר כיכר השבת.

חבר יהדות התורה תהה מדוע דברים שאמר בכנס סגור יצאו החוצה ועוד על ידי עיתונאי מהמגזר שלו, "אני לא יכול לדבר לציבור שלי? מוציאים החוצה? ועוד החרדים מוציאים?".

לדבריו, "התקשרו אלי כל העיתונאים שנמצאים במזרח התיכון ואמרתי להם שיחפשו את החברים שלהם. לא ידעתי שהחילונים הם פרימיטיביים".

בתגובה לדברים צייץ שר  ביטחון, אביגדור ליברמן בטוויטר כי הוא הגיע "למסקנה הסופית שח"כ גפני כרת ברית סודית עם ח"כ יאיר לפיד. אין שום הסבר הגיוני אחר לדברי ההתלהמות ששמענו אתמול מפיו. אני בטוח שעד סוף היום יזכה לזר פרחים ענק מיו"ר יש עתיד".

אתמול פורסמו דברים שאמר גפני בכנס של ארגון 'איחוד הצלה' שבו הוא התייחס בין השאר לאכיפת חוק המרכולים ולנושא תקציב המדינה, "הסיכום היה, היות שבמשרד הפנים יש מאות, אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, שהמסלול הזה הוא מסלול חיובי וחיוני".

עוד הוא אמר, "התקשר אליי ראש הממשלה בשתיים, ביום חמישי בלילה. הוא אמר לי, 'הרב גפני, אני מבקש לעזור לנו להעביר את התקציב ותסכים'. אמרתי לו 'ראש הממשלה, מה אתה רוצה שאני אסכים? שמקצצים בבתי הספר שלנו, בסמינרים'. אז הוא אומר, 'אז מה אתה מציע?' אז אמרתי 'אני מציע שתחזירו את הקיצוץ חזרה עד השקל האחרון אחרת זה לא יעבור - וכך היה, והתקציב עבר פה אחד'".