"חייבים לה": המבצע למען השוטרת שנפצעה

ציפי יעקוביאן נפצעה באורח קשה על ידי מחבל שהותיר אותה בכיסא גלגלים. לאחר תהליך שיקום ארוך ומרשים, שעדיין לא נגמר, מבקשת השוטרת לשעבר לעבור לבית חדש שיתאים לצרכיה, אך לצערה אין ביכולתה הכלכלית לעשות זאת. מיזם גיוס המונים חדש מנסה לעזור לה

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/07/17 12:50 ט בתמוז התשעז

"חייבים לה": המבצע למען השוטרת שנפצעה
רוצה להשתחרר מבית החולים. ציפי יעקוביאן, צילום: צילום מסך מיוטיוב

לפני פחות משנה היא נדקרה באכזריות על ידי מחבל בגבה ומאז היא מרותקת לכיסא גלגלים. בקרוב תגיעה השוטרת ציפי יעקוביאן להעיד במשפטו של המחבל שניסה לרצוח אותה, ובינתיים מנסים בני משפחתה לגייס כספים שיאפשרו להם לרכוש עבורה בית חדש ומונגש לצרכיה החדשים.

ב-19 בספטמבר 2016 הגיח המחבל איימן אל־כורד, בן 20 ממזרח ירושלים, ודקר את יעקוביאן בת ה-38 בגבה. בניסיונו לרצוח אותה, הוא חתך את עמוד השדרה שלה והותיר אותה משותקת ומרותקת לכיסא גלגלים.

יעקוביאן, שנפצעה באורח קשה מאוד, הצליחה להתאושש מפציעתה ובקרוב היא תגיע לבית המשפט המחוזי בעיר בה נפצעה, על מנת להעיד במשפטו של אל-כורד.את שחזור מעשיו היא תעשה צאחורי פרגוד, מאחר והיא אינה מעוניינת לפגוש את פרצופו ומבטו של מי שהוביל אותה למצבה הפיזי בו היא נמצאת.


 

מבחינה בריאותית, ציפי כבר יכולה להשתחרר מבית החולים הדסה הר הצופים בו היא מאושפזת בתשעת החודשים האחרונים ולשוב לשני ילדיה. אך לצערה ולצער בני משפחתה, היא עדיין "כלואה" בבית החולים מכיוון שאין לה בית מונגש שיכול לענות על צרכיה החדשים. מעבר לכך, היא גם זקוקה לבית שיהיה בקרבת מקום לבית החולים ולבית הלוחם בעיר הבירה, מאחר ואין ביכולתה לנסוע נסיעות ממושכות.

יש לציין כי אגף השיקום במשרד הביטחון חיפש דירה מתאימה עבור יעקוביאן, אך כל הדירות שנמצאו מתאימות היו בעלויות גבוהות, עלויות שהמשפחה אינה מסוגלת לעמוד בהן גם אם לוקחים בחשבון את הסיוע הכספי של משרד הביטחון.

אורי שכטר, איש חינוך, יזם חברתי וקצין בכיר במילואים, הכיר את המשפחה בבית החולים הדסה, והחליט לצאת למסע גיוס המונים במטרה לשחרר את ציפי מבית החולים בהקדם, "ציפי למעשה חיה אך לא חיה. אחרי כל כך הרבה מאמצים , אחרי המלחמה העיקשת שלה לנצח את הפציעה. אנחנו, כולנו, חייבים לה את הערבות ההדדית שלנו. חייבים לתת לה בית, כדי שתוכל להתחיל לחיות מחדש את החיים שלה, לחזור הביתה, למשפחה".