שביל אופניים, אגם ומדשאה ענקית: המהפך שעבר שיכון העולים הירושלמי

עיריית ירושלים חנכה גן חדש שהוקם ב"ואדי האסבסטונים" אשר היה בעברו שיכון עולים. הפארק החדש משתרע על שטח של 100 דונם והוא כולל אגם מלאכותי, שבילים לאופניים ולהולכי הרגל, בית קפה ומתקני ספורט

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 21:27 ג בתשרי התשפד

שביל אופניים, אגם ומדשאה ענקית: המהפך שעבר שיכון העולים הירושלמי
שכונת שיכונים, אילוסטרציה, צילום: ויקימדיה, צלם לא ידוע

עיריית ירושלים חנכה לאחרונה גן חדש בירושלים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. הפארק החדש, "גן העץ", הוקם ב"ואדי האסבסטונים" והוא משתרע על פני שטח של כ-100 דונם. הפארק כולל אגם מלאכותי, שבילים לאופניים ולהולכי הרגל, בית קפה, מתקני משחק חדישים ומתקני ספורט.

הפארק החדש

הפארק החדש | צילום: עיריית ירושלים

העבודות להקמת השלבים הנוספים בפארק - בעיצומן

הפארק ישמש את תושבי השכונות, אשר עוברות בימים אלו תהליך של התחדשות עירונית, במסגרתו מתוכננים אלפי יחידות דיור ופיתוח תשתיות. העבודות להקמת מתחם "גן העץ", המבוצעות באמצעות חברת מוריה ובתכנון הרשות לפיתוח ירושלים, נמשכו כ-14 חודשים. בימים אלו, נמצאות בעיצומן העבודות להקמת השלבים הנוספים בפארק המתוכנן מיועדים להסתיים בעוד כ-10 חודשים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך על הפארק החדש: "חנוכתו של מתחם "גן העץ" בפארק קק"ל - ואדי האסבסטונים היא צעד נוסף במימוש המדיניות העירונית שלנו לפיתוח ריאות ירוקות בעיר. הפארק החדש, אשר ישתרע על פני כ-100 דונם, יעניק לתושבי השכונות הסמוכות מרחב ציבורי פתוח ומטופח, בו יוכלו לבלות עם משפחותיהם, לטייל, לשחק ולהתאוורר".

"משיכוני עולים", הפארק החדש

"משיכוני עולים", הפארק החדש | צילום: עיריית ירושלים

יו"ר קק"ל: "משיכוני עולים עם אסבסטונים הפכנו את המקום לפארק ירוק"

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי הסבירה על חשיבות הפרויקט: "משיכוני עולים עם אסבסטונים הפכנו את המקום לפארק ירוק, מפותח ומושקע לטובת תושבי העיר. בפרויקט העצום הזה יש חיבור של קהילה, עיר וקק"ל – יחד עם היבט היסטורי".

הפארק החדש

הפארק החדש צילום: עיריית ירושלים