חבר כנסת ערבי חגג את שחרורו של מחבל שסייע לחמאס

ח"כ חאג' יחיא מהרשימה המשותפת הגיע לקבלת הפנים, שנערכה בעיירה ג'ת שבמשולש, למוחמד כלף שהורשע לפני 12 שנים בסיוע לחולית טרור ברכישת חומרים להכנת מטענים. "אני אפילו לא יודע על מה הוא נכלא. שילם את חובו לחברה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 09:49 יא בתשרי התשעח

חבר כנסת ערבי חגג את שחרורו של מחבל שסייע לחמאס
לא רואה פסול בלחגוג שחרור של מחבל. חאג' יחיא, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חברת הכנסת עבד אל־חכים חאג' יחיא מהרשימה המשותפת, השתתף בשבוע שעבר במסיבת שחרורו מהכלא של מחבל שסייע למחבלי חמאס להניח מטעני חבלה נגד כוחות צה"ל בעשור שעבר. כך פורסם הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'.

מדובר במחבל מוחמד כלף מהעיירה ג'ת שבמשולש, שהעסיק בשנת 2004 בנגרייה שלו פלסטיני מטול-כרם בשם ואאל זקלה. במהלך אותה תקופה הצטרףזקלה לשורות חמאס ובהמשך החל לערב את מעסיקו בעל האזרחות הישראלית במעורבותם בטרור ובחוליה שבראשה עמד

מחקירת השב"כ נגד השניים עלה כי ככל שעבר הזמן כלף הערבי ישראלי ניסה לעזור בהוצאת פיגועים, תוך שהוא מנסה לבצע עסקאות נשק ולהשיג חומרים כימיים לטובת הכנת מטענים. לבסוף הוא הצליח לרכוש חומרים מיוחדים, באמצעות ניצול אזרחותו הישראלית, מה שעזר לחולית הטרור להרכיב מטעני חבלה ולהפעילם כנגד כוח צה"ל ששירת באותה תקופה באזור טול-כרם.

 

בער/קבות מעצרו של זקלה הצליחו בשב"כ להגיע גם אל כלף ולבסוף בשנת 2005 הוא הורשע בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, החזקת נשק שלא כדין ועוד, ונגזרו עליו 12 שנות מאסר. את עונשו הוא סיים בשבוע שעבר והשתחרר מכלאו, כשכאמור מי שחגג עמו את שחרורו היה ח"כ חאג' יחיא.

העיירה ג'ת היה דריכות רבה לקראת שחרורו של כלף ולקראת הגעתו למקום מגוריו, שידרו תחנות טלוויזיה מקומיות את האירוע. חבר הכנסת הערבי הגיע למקום, התחבק עם המחבל ששוחרר, הצטלם עמו ושוחח איתו ארוכות. בהמשך הוא שיתף את דבר הביקור בפייסבוק כשפרסם תמונות מהמסיבה.

ל'ידיעות אחרונות' אמר חאג' יחיא כי "מי שהורשע בעבירה, אחרי שהוא סיים לרצות את העונש שלו אתה לא יכול להמשיך לכלוא אותו. אני אפילו לא יודע מה הוא עשה ועל מה הוא נכלא, ואני לא מוכן להיות עוד שופט שיעניש אותו אחרי שהוא שילם את חובו לחברה".