התכנית של כולנו להכפלת מספר התושבים בגולן

הסיעה מבקשת לקדם תכנית רחבה להשקעה באזור, שכוללת בין היתר הטבות מס, הרחבת מערכת הכבישים והגדרת התעסוקה בקצרין כעבודה מועדפת. יוזם המהלך, סגן השר אורן: "יש צורך עליון לפתח את הגולן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/18 10:57 כג בסיון התשעח

התכנית של כולנו להכפלת מספר התושבים בגולן
הגולן, צילום: הדס פרטוש - פלאש 90

סיעת כולנו מבקשת להכפיל את מספר התושבים ברמת הגולן ל-100 אלף בתוך כעשור שנים, במסגרת תכנית רחבה להשקעה באזור. לצורך כך הוקם צוות בין משרדי שכולל את משרדי האוצר, השיכון, הכלכלה, התחבורה ומשרד ראש הממשלה, כך פורסם ב"כאן רשת ב". עלות התכנית צפויה לעמוד על כמה מיליארדי שקלים בפריסה לכמה שנים. 

מי שעומד מאחורי התכנית, שתזכה לשם "נטו גולן", הוא סגן השר מייקל אורן. על פי הדיווח, שר האוצר, משה כחלון, תומך במהלך ואף הנחה את פקידי משרדו לקדם את היוזמה. חברי כולנו דנו השבוע בתכנית במהלך ישיבה של הסיעה. 

"נטו גולן" צפויה לכלול הטבות מס משמעותיות וכן הטבות ברכישת קרקעות באזור. נוסף לכך ישנה כוונה להרחיב את מערכת הכבישים בגולן, להקים קו רכבת מהיר לצפון ולמרכז ולשדרג את התחבורה הציבורית. כמו כן ישנה כווה הגדיר את התעסוקה בעיר קצרין כעבודה מועדפת, להקים פארק ספארי, להגדיל את מספר הכיתות והמורים, להרחיב את התשתית התיירותית ולבצע פינוי נרחב של שטחי מוקשים.

https://soundcloud.com/kan-bet/jkf5pwy9g7to

בריאיון ל"כאן רשת ב" הסביר סגן השר אורן התזמון של קידום התכנית: "נפתח בפנינו חלון הזדמנות בעקבות פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, המצב במזרח התיכון והיחסים עם ארצות הברית. אנחנו יודעים מהעבר שאותם אזורים שכן הצלחנו לפתח, כמו גושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון, נחשבו לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. יש צורך אסטרטגי-ביטחוני עליון, כלכלי ובוודאי ציוני לפתח את רמת הגולן".

ח"כ מוסי רז ממרצ אמר מנגד כי "יש לבנות באזורי הביקוש - ירושלים, חיפה, טבריה ובאר שבע במקום להכפיל את מספר התושבים בגולן. ברמת הגולן יש כיום 22 אלף מתיישבים יהודים ו-25 אלף דרוזים ועלאווים. כשמדברים על להגדיל את מספר התושבים ל-100 אלף - מתכוונים גם אליהם? ברור שזה קשקוש. אם תדברו איתי עוד עשר שנים, אני מבטיח שזה לא יקרה".

בתוך כך, במהלך כנס שיזם היום בכנסת בנושא הגולן, קרא יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לנשיא ארה"ב ולראשי המדינות באירופה להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן.

"אני פונה מכאן, מכנסת ישראל, לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ: אחרי צעדך האמיץ למען עם ישראל - בהכרה בירושלים כבירתנו והעברת השגרירות - הכר בריבונות ישראל ברמת הגולן. אני פונה לחברי הקונגרס משתי המפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים: החזירו לישראל את מעמדה העל-מפלגתי. הכירו בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

"מכאן אני פונה גם אל מנהיגי אירופה. במשך שנים התעלמתם מרצח העם בסוריה. הפעם, עשו את הדבר הנכון. הכירו בריבונות הישראלית על רמת הגולן".