קמפיין חדש של תנועת הריבונות מזהיר: כאן תוקם פלסטין

תנועת הריבונות יוצאת בקמפיין שלטי חוצות רחב המתריע מההשלכות של תכנית המאה. בנקודות שונות בירושלים נתלו שלטים"ירושלים תחולק", ועל גדרות ישובים ביהודה ושומרון נכתב "פלסטין מעבר לגדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 11:26 יב בסיון התשפ

קמפיין חדש של תנועת הריבונות מזהיר: כאן תוקם פלסטין
צילום: תנועה לריבונות

לנוכח הדיווחים על כוונות הממשל האמריקאי וההסכמות הישראליות סביב תכנית המאה, יוצאת תנועת הריבונות בקמפיין שלטי חוצות רחב המתריע מהקמתה של המדינה הפלסטינית הכרוכה בתכנית המאה. במסגרת הקמפיין נתלו במהלך הלילה (ה') שלטים שונים באזורים שונים ברחבי הארץ.

בנקודות שונות בירושלים נתלו שלטים המתריעים "ירושלים תחולק", על גדרות ישובים ביהודה ושומרון שלטים ובהם הכיתוב "פלסטין מעבר לגדר" וקבוצה נוספת של שלטים נתלתה על צירי התנועה באזור ניצנה שבנגב ועליהם הכיתוב "כאן תוקם פלסטין". השלטים כולם חתומים בהאשטאג 'תכנית טראמפ'.

"הסכנה המרכזית שבתכנית היא עצם ההסכמה הרעיונית להקמת מדינה או ישות זרה בלב מולדתנו. בעינינו מדובר בלא פחות מאשר פגיעה אנושה בחזון הציוני של שיבת עם ישראל לארצו", אומרים בתנועה. השלטים שייתלו על גדרות הישובים מבקשים לבטא את סכנת הפיכתם של ישובים רבים למובלעות ישראליות בלב מדינה ערבית עוינת ומעודדת טרור. "מציאות זו תוביל חלילה לבידוד וחנק של הישובים עד כדי נטישתם".

עוד מציינים כוללת גם שטחים בנגב שיהיו גם הם חלק מהמדינה הפלסטינית:"מסירת השטח בנגב כמעט ואינה מדוברת, אך יתכן והיא זו שתוביל את הפלסטינים להסכמה בעתיד לתכנית שכן הא מפצה בשטח תמורת שטח ולמעשה מאפשרת הקמת מדינה פלסטינית על סדר גודל השווה למאה אחוזים משטחי יהודה ושומרון. אם יש מי בימין המסתמך על סרבנות ערבית שתבלום את הקמת המדינה הפלסטינית הרי שדווקא אותם שטחים בנגב עשויים לדרבן אותם להסכים למהלך"