אלופי צה"ל נחשפו למפות הריבונות והחלו להערך לתרחישים אפשריים

למרות ההכרזות של נתניהו שמפת הריבנות עדיין במשא ומתן מול האמריקאים, חלק מאלופי המטכ"ל נחשפו למפה שגובשה על ידי ישראל וארצות הברית. בצה"ל החלו להערך לאפשרות של הסלמה פלסטינית בעקבות הצהרות הסיפוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 15:51 י בסיון התשפ

אלופי צה"ל נחשפו למפות הריבונות והחלו להערך לתרחישים אפשריים
צילום: דובר צה"ל

למרות שראש הממשלה נתניהו טוען שחלוקת השטח ביהודה ושומרון עדיין במשא ומתן מול האמריקאים, אמש (ב') נחשפו חלק מאלופי המטה הכללי למפת הריבונות שגובשה על ידי ישראל וארצות הברית לקראת החלת הריבונות בחודש הבא. 

שר הביטחון בני גנץ את הרמטכ"ל להיערך מבחינה צבאית לצעדים המדיניים. בהתאם לכך, בצה"ל נערכים לכמה תרחישים: התרחיש ה"קל" שבהם יכלול הפגנות מחאה ועימותים סביב המחסומים. התרחיש השני מדבר על פעולות פח"ע בצירים והתרחיש הקשה הוא בהשתלבותם של עשרות אלפי נושאי נשק מהתנזים והפת"ח להתקוממות, דבר שישנה את פני השטח. לאור כל זאת, צה"ל יקיים ביום רביעי הקרוב 'משחק מלחמה' רחב היקף, להתמודדות עם אפשרות של הסלמה בעקבות הצהרות הסיפוח.

נזכיר כי היום (ג') התקיימה פגישה בין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין לבין ראשי מועצת יש"ע. נתניהו עדכן את ראשי המועצות והרשויות על הצעדים הבאים לקראת החלת ריבונות במסגרת תכנית המאה. נתניהו אמר בפגישה: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון", וחזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תכנית טראמפ. עוד עדכן כי הדיונים עם האמריקנים נמשכים. בסיום הפגישה קראו נתניהו ולוין לראשי המועצות והרשויות ביהודה ושומרון לתמוך במהלך.