לשים סוף לצווים המנהליים

נריה זארוג תושב יצהר הנתון תחת צו הרחקה מנהלי, מסרב להענות לו ומפרסם סרטון בו הוא קורא להפסיק את הצווים המנהליים להרחקת אנשים מביתם. זארוג נהנה מתמיכתם של רבנים הקוראים להפעיל לחץ ציבורי בעניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/19 17:17 ח בחשון התשפ

לשים סוף לצווים המנהליים
נריה זארוג, צילום: ללא קרדיט

נריה זארוג תושב יצהר שהורחק בצו מנהלי מביתו ביצהר מפרסם סרטון היום (ד') מיצהר שעות ספורות לאחר ששוטרים ניסו לעצור אותו בביתו. זארוג קורא לשים סוף לצווים המנהליים: "ב"ה אנחנו פה חודשיים אחרי הצו. נשאר לנו עוד חודש, נישאר פה ביצהר. הצטערתי לשמוע שהיום הגיעה משטרה לבית שלי, חבל שהם ככה באים בכח. אנחנו נשארם פה למרות הצו, בדף לא יגרשו יהודי מהבית. אנחנו נשארים פה לתמיד, צריך לשים סוף לצווים המנהליים."

זארוג, נשוי ואב לשני ילדים, הינו תושב יצהר אשר קיבל את צו הרחקה מהיישוב החתום בידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן לפני כחודשיים אך הוא מסרב לעזוב את ביתו ואינו נשמע לצו עד כה. נוסף על כך נאסר על זארוג ליצור קשר עם 16 מחבריו בצו מנהלי. סיבת הוצאת הצו נגד זארוג לא פורסמה.


השבוע (ב') פרסם רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, סרטון בו הוא קורא לציבור לעורר לחץ ציבורי נגד הוצאת צווי מעצר והרחקה מנהליים ליהודים. הרב אליהו מספר בסרטון כי נאמר לו שלערבים לא ניתנים צווים מנהליים בשל הלחץ הציבורי בעניין ועל כן קורא הרב לעורר לחץ זהה כנגד נתינת צווים כאלו ליהודים."משהו פה מעוות וצריך למחות על זה ולא בקול דממה דקה, אלא בקול רעש גדול" מסיים הרב את דבריו.

ארגון חוננו אשר מסייע לזארוג הצטרף לרב אליהו בקריאתו ומסר "הצו שניתן לנריה זארוג ורבים כמותו הוא חרפה משפטית ומוסרית. השב"כ וצה"ל מנצלים כלים מנדטוריים כדי להתעמר ביהודים אוהבי הארץ על לא עוול בכפם. בלי דין ובלי דיין. מצטרפים לרב אליהו בקריאתו לציבור ומקווים כי מקבלי ההחלטות ישימו סוף לשערורייה המתמשכת הזו."