צעדה המונית לאתר שנמצא בסכנה: "ממשלת ישראל לא תעמוד מנגד"

החלה צעדת השומרון למזבח יהושע. האלפים צועדים בקריאה להגן על אתרי המורשת ביו"ש וכנגד ניסיונות הרשות הפלשתינית לנכס אתרים יהודים היסטוריים ל"מורשת הפלשתינית" | יוסי דגן: "לגור בשומרון זו לא רק זכות, לגור בשומרון זו גם אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 17:50 יז בתשרי התשפד

צעדה המונית לאתר שנמצא בסכנה: "ממשלת ישראל לא תעמוד מנגד"
צעדת השומרון | , צילום: אליחי מנחם

אלפים רבים בצעדת השומרון בהר עיבל: אלפי בני אדם צעדו היום (ב') לכיוון מזבח יהושע שבהר עיבל. זאת כחלק מצעדת השומרון המסורתית אותה חידשה לפני כשנה מועצה אזורית שומרון. הצעדה למזבח יהשע מתקיימת בתגובה לניסיונות להרס אתר המזבח על ידי הרשות הפלשתינית לפני כשנה ובניית שכונה פלשתינית על אתר המזבח שהחלה לפני פחות מחודש.

מטרת הצעדה היא קריאה להגן על האתרים ההיסטורים ביהודה ושומרון. הפקרתם לאורך השנים הביאה עד היום להרס וביזה של הגן הלאומי שומרון העתיקה - אתר מלכות ישראל הקדומה, הרס מתחם הסנדל הסובב את מזבח יהשע ופגיעה במבצר החשמונאי תל ארומה.

בין הצועדים: יוסי דגן ואורית סטרוק

הצועדים מחו גם על ניסיונות הרשות הפלשתינית לנכס את האתרים ההיסטוריים היהודים בהם: מערת המכפלה, תל יריחו, הר הבית, מזבח יהשע שומרון העתיקה ועוד אותם הם מנסים לנכס "למורשת הפלשתינית" בסיוע האיחוד האירופי.

הצעדה בהר עיבל

הצעדה בהר עיבל. סטרוק ודגן | צילום: רועי חדי

בין הצועדים היו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק. סטרוק מסרה: "ממשלת ישראל לא תעמוד מנגד. ביום ראשון שעבר הצפתי את הנושא בישיבת הממשלה, ובקרוב יתקיים דיון נוסף ויתקבלו החלטות".

"נשמור על השורשים של עם ישראל בכל יהודה ושומרון"

יוסי דגן אמר במקום: "אל מול ההרס הברברי שהרשות הפלשתינית מנסה לעשות כאן, כל זה כדי למחוק את הקשר של עם ישראל לארץ שלו ולשורשים שלו - אנחנו עומדים כאן ואומרים - עם ישראל ינצח, לגור בשומרון זו לא רק זכות שניתן ליהנות מחבל הארץ היפה הזה, לגור בשומרון זו גם אחריות. לשמור על המקומות המקודשים להיסטוריה שלנו, לשמור על הציוויליזציה".

"אנחנו שולחים מכאן ברכת חזק ואמץ לממשלת ישראל, שבשונה מהממשלה של אהוד ברק שהפקירה כאן את האנשים, לא מפקירה את הר עיבל והשרים פועלים יחד איתנו יום יום כדי לשמור על המקום הזה. אנחנו נשמור על השורשים שלנו כאן בהר עיבל, במזבח יהושע בן נון, ואנחנו נשמור על השורשים של עם ישראל בכל יהודה ושומרון".