שר החוץ: "לא ירחק היום שנצטרך לצאת לפעולה צבאית רחבה"

שר החוץ אלי כהן סייר בצפון השומרון עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, במהלך הסיור נפגשו עם פצוע פיגוע הירי לפני שבועיים מנחם אורדמן. יוסי דגן: "מממשלה לאומית אנחנו מצפים למבצע צבאי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/06/23 15:26 ט בתמוז התשפג

שר החוץ: "לא ירחק היום שנצטרך לצאת לפעולה צבאית רחבה"
השר כהן בצפון השומרון | , צילום: רועי חדי

שר החוץ אלי כהן קיים היום (ד') סיור ביטחוני וישיבת עבודה מקצועית יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, בנושא שיתוף פעולה בין מועצה אזורית שומרון למשרד החוץ, בישובי צפון השומרון. במסגרת זו נפגש עם מנחם אורדמן, שנפצע בפיגוע סמוך לחרמש, מעט לאחר הרצחו של מאיר תמרי הי"ד באזור. 

"הרשות הפלשתינית זה המקום היחיד בעולם שנותן תמריץ לרצח אנשים"

שר החוץ השר אלי כהן אמר: "התשובה שלנו כל מעשי הטרור זה לחזק את ההתיישבות, זה לבנות. אבל בצד השני אנחנו חייבים להבטיח את הביטחון. מתחילת השנה נרצחו 30 אזרחים ישראלים, שנרצחו אך ורק בגלל סיבה אחת שהם יהודים. הרשות הפלשתינית זה המקום היחיד בעולם שנותן תמריץ לרצח אנשים בכלל, ובמקרה הזה לרצח יהודים. זה המסר שאני מעביר היום בשיחות שיש לי עם שרי חוץ".

על מבצע צבאי אפשרי אמר כהן: "ראינו פעולות יזומות משמעותיות מאוד של צה"ל של כוחות הביטחון מתחילת השנה, שהובילו לחיסול של 150 מחבלים שפלים. לא ירחק היום והשעה שאנחנו נצטרך לצאת לפעולה צבאית רחבה ומשמעותית למגר את כל קיני הטרור שיש כאן, שחלקם ממומנים גם על ידי החמאס, ואיראן תוך מטרה לבוא ולפגוע ביציבות האזורית".

"אנו מבקשים שתעביר את הדברים גם בקבינט"

ראש המועצה האזורית יוסי דגן הודה לשר על הביקור, ואמר: "אם לא נתעשת ולא יהיה מבצע צבאי נחוש כאן בצפון השומרון, יהיה מושג חדש 'עוטף צפון השומרון'. זה בידינו, אפשר לעצור את זה. מממשלה לאומית אנחנו מצפים למבצע צבאי, מצפים להחזיר את המחסומים הביטחוניים, לא יכול להיות שיש כל כך הרבה נשק. אנו מבקשים שתעביר את הדברים גם בקבינט וגם בצורה רשמית לכל הממשלה, אתה יכול לעזור בזה וזה בידינו".