שעה לאחר שהוקמה: כוחות הביטחון פירקו את לשכתו של צבי סוכות באביתר

ארבעה ימים אחרי הפיגוע בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד, ניצל חבר הכנסת מהציונות הדתית את חסינותו והקים לשכה באביתר: "המחבלים חייבים להבין שכל פיגוע יעמיק את אחיזתנו בארץ"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/23 11:30 ט באדר התשפג

שעה לאחר שהוקמה: כוחות הביטחון פירקו את לשכתו של צבי סוכות באביתר
צבי סוכות בלשכתו | , צילום: ללא

לפני כשנה וחצי, בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי"ד, הוקם מחדש בסמוך לצומת תפוח שבשומרון הישוב אביתר, לזכרו של אביתר בורובסקי שנרצח בצומת תפוח לפני כעשר שנים. חבר הכנסת צבי סוכות שנמנה על מקימי אביתר ואף התגורר בו במשך שלושה חודשים, הקים הבוקר (ה') לשכה פרלמנטרית בישוב. כבור כשעה פורקה לשכתו, על ידי כוחות הביטחון. סוכות אמר בתגובה: "למיטב ידיעתי מעולם לא קרה שפרקו גזיבו לחבר כנסת. נדרוש תשובות ונשקול תביעה אזרחית".

"לעקוב מקרוב אחרי מימוש ההסכם הקואליציוני עם המפלגה שלנו בנושא"

לשם הקמת לשכתו במקום, ניצל סוכות את חסינותו הפרלמנטרית. כוחות צה"ל שמאבטחים את המקום מאז הפינוי ובמקביל מונעים עליית ישראלים אפשרו לסוכות להיכנס לישוב ולקבוע את לשכתו החוץ פרלמנטרית עם עוזר אחד בלבד וללא מלוים נוספים.

סוכות מסר הבוקר כי הגיע הזמן לחזור לאביתר. "בנוסף לצעדים הביטחוניים מול הטרור זהו המענה ההתיישבותי ההולם ביותר לאלה המנסים לערער את אחיזתנו בארץ ישראל בכלל ובאדמת השומרון בפרט. הקמתי את לשכתי החוץ פרלמנטרית כאן באביתר כדי לעקוב מקרוב אחרי מימוש ההסכם הקואליציוני עם המפלגה שלנו בנושא, זו אבן דרך לקראת החזרה המלאה לישוב כפי שהוסכם וכפי שצריך להיות", הסביר. 

"אני פועל בכל כוחי על מנת שהממשלה תקיים את ההתחייבות שלה להקמת ישוב קבוע כאן באדמות אביתר. המסר ההתיישבותי הברור לארגוני הטרור חייב לצאת בהקדם".

נציין כי צבי סוכות היה ממובילי ההסכם עם הממשלה הקודמת שהבטיח את הסדרת הישוב כחוק. למרות שהמתיישבים מילאו את חלקם בהסכם ועזבו את הישוב, הממשלה התעכבה ועד היום לא מילאה את חלקה בהסכם. עם הקמת הממשלה הנוכחית נקבע בהסכמים הקואליציוניים שהממשלה תקדם לאלתר את מתווה אביתר שמכשיר את הישוב, אך הסדרת הישוב עדיין לא הושלמה.