"שקר מוחלט": דובר צה"ל ובצלאל סמוטריץ' בקרב גרסאות

לאחר הודעת דובר צה"ל על שני אירועי אלימות מתנחלים שהתרחשו בימים האחרונים, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מודיע כי בדק את הנושא ושהאירועים המתוארים לא היו ולא נבראו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 11:30 יב באדר ב'

"שקר מוחלט": דובר צה"ל ובצלאל סמוטריץ' בקרב גרסאות
סמוטריץ'., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דובר צה"ל פירסם אתמול (ב') הודעה על שני אירועי אלימות של מתנחלים שהתרחשו בימים האחרונים באזור חומש, הראשון כלפי רכבים פלסטינים והשני כלפי קצין צה"ל וחייל שאבטחו את האזור. הבוקר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף את הודעת דובר צה"ל ואת שר הביטחון בני גנץ וטוען כי מדובר בשקר מוחלט. 

סמוטריץ: דובר צה"ל שיקר, דורש מגנץ להתנצל

בתגובה להודעת דובר צה"ל סמוטריץ' כותב הבוקר, "תלמידי הישיבה בחומש הם מטובי בניה של הציונות הדתית ואינם אלימים בשום צורה ואופן. מדובר באידיאליסטים שבחרו ללמוד תורה תוך יישוב הארץ והפרחת השממה", כתב סמוטריץ' והפנה אצבע מאשימה כלפי שר הביטחון בני גנץ שעורך לטענתו, "קמפיין שקרי שנועד להשחיר את מתיישבי חומש תוך שימוש מושחת מוסרית בדובר צה"ל. סמוטריץ' דרש משרי הממשלה לקרוא את שר הביטחון לסדר כדי שיפסיק עם, "הפרופוגנדה הפרועה הזו" ודרש מגנץ להתנצל.

נזכיר כי אמש פרסם דובר צה"ל הודעה בה נכתב כי, במוצאי שבת, הגיע רכב ישראלי למחסום בקרבת המאחז חומש, ממנו ירדו מספר ישראלים וזרקו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. כוח שנכח במקום פעל על מנת לעצור זאת, ובמהלך פעילותם אזרח ישראלי תקף לוחם מהכוח. בנוסף, אתמול בשעות הערב, רכב ישראלי פרץ חסם בקרבת המאחז ופגע ברגלו של קצין ובחייל צה"ל שאבטחו את האזור. הקצין ושני הלוחמים מהאירועים הנ״ל לא נזקקו לטיפול רפואי. 

ישיבת חומש: מנסים לסכסך בין המתיישבים לצבא

גם מטעם ישיבת חומש יצאה הכחשה גורפת להודעת דובר צה"ל. לטענתם, מדובר בניסיון להכפיש ולהשחיר את הישיבה ואנשיה כדי לייצר חיכוכים בין כוחות צה"ל למתיישבים, זאת מתוך כוונה להכשיר את את הריסת הישיבה ופינוי המתיישבים מהמקום.

"כל הרצון ליצור חיכוך בין בחורי הישיבה ובין חיילי צה"ל הוא מכוער ועצוב" אומרים בישיבה ומוסיפים "לא די בכך ששולחים חיילים למשימת הרס הישיבה, גם מסכסכים אותם עם בחורי הישיבה ומשתמשים בהם ככלי משחק במטרה להשחיר את בחורי הישיבה".


(כוחות צבא בחומש).