התביעה הצבאית דרשה: ארבעה מאסרי עולם לרוצח משפחת סלומון

במהלך הטיעונים לעונשו של המחבל שרצח אב ושניים מילדיו בנווה צוף, דרשה הפרקליטות הצבאית מבית הדין במחנה עופר לגזור עליו עונש מאסר ממושך. במשפחה ביקשו לגזור עונש מוות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/17 11:13 ט בטבת התשעח

התביעה הצבאית דרשה: ארבעה מאסרי עולם לרוצח משפחת סלומון
עומאר עבד אל-גליל, המחבל שרצח את בני משפחת סלומון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של עומאר עבד אל-גליל נפתח הבוקר (ד') בבית הדין הצבאי במחנה עופר. במהלך הדיון דרשה התביעה הצבאית לגזור ארבעה מאסרי עולם על המחבל שרצח שלושה מבני משפחת סלומון בנווה צוף לפני כחמישה חודשים - אחד עבור כל קרבן ועוד אחד נוסף על עבירות של ניסיון לרצח, הסתה ויידוי אבנים.

"כשאדם הולך לבית עולמו ברגעיו האחרונים, ככל שניתן, הוא רואה מול עיניו פנים מלאות אהבה וחמלה וחש את הרצון להקל עליו את כאביו. יוסי, חיה ואלעד ראו ברגעיהם האחרונים את פני השטן, מלאי שטנה ותאווה להכות ולהכאיב", אמר דן לנדא, אביה של מיכל סלומון, שהצילה את ילדיה במהלך הפיגוע לאחר שנמלטה עמם לקומה השנייה בבית, במהלך הדיון.

אורית מרכוס, שאיבדה את שני אחיה ואביה בפיגוע, הציגה בפני השופטים תמונות של קרוביה שנרצחו, ואמרה: "אני רוצה להראות לכם את כל המשפחה שלי ברגע מיוחד לפני האסון הגדול. היינו משפחה שמחה, משפחה מלוכדת, משפחה של הרבה חום ואהבה. הוריי היו ממקימי הישוב והבית בחלמיש היה בית מאוד מלכד, מקום של מפגש וחיי קהילה. הבית הזה הפך למקום שמלא בזיכרונות וכאב, טראומה מאוד קשה, אובדן גדול ושכול".

נציג הפרקליטות אמר במהלך הדיון כי "מהעדויות שנשמעות כאן היה ניתן ללמוד על הסבל הבלתי נתפס שנגרם למשפחה. הנאשם לא הביע חרטה על מעשיו, אמר שהוא שמח עליהן ותיאר כי הוא חש 'אושר בלתי יתואר'".

הבוקר קרא שר הביטחון אביגדור ליברמן לגזור עונש מוות על המחבל. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב: "היום יוכרע דינו של המחבל שרצח בדם קר את שלושת בני משפחת סלומון ביישוב חלמיש. גזר דין מוות הוא העונש היחיד ההולם מעשה שפלות שכזה. אני קורא לשופטים להפגין אומץ ולהטיל על המחבל גזר דין מוות. דם יהודי איננו הפקר. אין מקום למחבלים, גם לא בבתי הסוהר". 

במשפחה קיוו כי התביעה הצבאית אכן תדרוש עונש מוות, והביעו את אכזבתם משהוצגה דרישה לעונש מאסר "בלבד".

מחוץ לכותלי בית הדין הפגינו אנשי תנועת עוצמה יהודית בדרישה לגזור עונש מוות למחבל. עו"ד איתמר בן גביר וצבי סוכות, מראשי התנועה, הגיעו למקום כשבידיהם מיצג בצורת גליוטינה. עם הגעתם פרץ עימות בינם לבין משפחות מחבלים שהיו במקום, ואנשי הימין קראו לעברם:"במדינה מתוקנת היו מוציאים לפועל עונש מוות לילדים שלכם שרצחו יהודים". אנשי השב"ס הרחיקו את הפעילים מהמתחם. 

לאחר התקרית אמר בן גביר: "ליברמן עושה ספין. אם היה מתכוון לכך הוא היה מורה לתביעה הצבאית לבקש עונש מוות למחבלים. הוא שר הביטחון, לא סמל משמרת. העונש הראוי לכל מחבל שרצח תינוק או תינוקת הוא גיליוטינה להוריד על הראש שלו".

איתמר בן גביר וצבי סוכות מחוץ לדיון בעניינו של רוצח משפחת סלומון

איתמר בן גביר וצבי סוכות מחוץ לדיון בעניינו של רוצח משפחת סלומוןצילום: יח"צ

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן