השר בנט: "גם ללא השואה יש לנו זכות טבעית על ארץ ישראל"

שר החינוך נאם באירוע לציון כ"ט בנובמבר ואמר כי סיבת המקלט הבטוח אינה עומדת לבדה, "אם הפקטור צריך להיות המקום הכי בטוח בעולם - לא בטוח שזה המקום. יש מקומות יותר בטוחים". בנוגע לירידה בשיעור המתגייסים לקרבי הוא הבטיח, "נגביר את המוטיבציה. לוחמים ירצו בבתי הספר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/17 12:20 י בכסלו התשעח

השר בנט: "גם ללא השואה יש לנו זכות טבעית על ארץ ישראל"
השר בנט באוניברסיטת בר אילן, צילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך נפתלי בנט נאם היום (שלישי) בכנס לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר ואמר שהשואה היא לא זו שיצרה את הזכות של העם היהודי למדינה, אלא זכותו הטבעית.

"גם אם לא הייתה שואה", אמר יו"ר הבית היהודי, "יש לנו זכות טבעית למדינה בארץ ישראל כי זה הבית שלנו. אם הפקטור צריך להיות המקום הכי בטוח בעולם - לא בטוח שזה המקום. יש מקומות יותר בטוחים"

לדבריו, "מדינת ישראל היא הבית שלנו. אנחנו צריכים לדעת על מה אנחנו נלחמים זו מדינה שהתחילה לפני 3000 שנה ואנחנו עם אחריות להעבירה הלאה לצאצאינו".

"גם ללא השואה יש לנו זכות טבעית על הארץ". בנט בכנס

"גם ללא השואה יש לנו זכות טבעית על הארץ". בנט בכנסצילום: דוברות שר החינוך

רבים מהיושבים בקהל היו חניכי המכללה לפיקוד טקטי של צה"ל (מלט"ק), שנמצאים כעת בעיצומו של קורס מפקדי פלוגות. להם אמר חבר הקבינט מדיני-בטחוני כי "הדרג המדיני מושפע מאוד ממה שאתם בשטח עושים ומבטאים. יש קשר בין הדרג המדיני לדרג הצבאי קשר בין הרוח של הדרג הצבאי לרוח הדרג המדיני. לחתור למגע כל הזמן להפעיל לחץ על הדרג שמעליכם לפעול כל הזמן. יש לנו היום צבא מצויין עם רוח לחימה ואני מסתכל עליכם ורואה שהמקל נמצא היום בידיים טובות".

לסיום אמר שר החינוך כי בקרוב תיחשף תכניתו להגברת המוטיבציה לשירות ביחידות לוחמות, זאת לאחר שמחזור הגיוס האחרון הצביע על נקודת שפל של עשור באחוז המתגייסים לקרבי. "אנחנו יוצאים לדרך עם תוכנית להגברת המוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל, שתכלול מפגש עם לוחמים בבתי הספר ושיעורי מורשת קרב. בחודשים הקרובים נפרט ונבצע את התוכנית".