השר אריאל מאשים: בבית היהודי מתעלמים מאיתנו

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי התייחס בכנס מנהלי מוסדות הציונות הדתית לכך שאין כל התקדמות בנושא האחדות בין המפלגות, "עברו כמעט שלוש שנים. לצערי הרב אין אפילו הידברות בעניין למרות בקשות חוזרות ונשנות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/02/18 09:44 כב בשבט התשעח

השר אריאל מאשים: בבית היהודי מתעלמים מאיתנו
אין הידברות? אריאל ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אין כלל הידברות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, כך טען אתמול (שלישי) שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי בכנס מנהלי מוסדות הציונות הדתית שנערך בים המלח.

"אני רוצה לסיים", אמר השר אריאל בסיום דבריו תוך שהוא התייחס לנושא הריצה המשותפת בין שתי המפלגות, "בדבר שמעסיק פה רבים שפונים אלי: 'האם תלכו ביחד'. תשובתי היא כן!".

עם זאת הוא סייג ואמר שזה יקרה רק "בתנאי שיהיה עם מי". לטענתו, כל ניסיונות מפלגתו להגיע לשולחן המשא ומתן עם מפלגתו של בנט לא צולחת, "אנחנו מנסים כבר שנתיים וחצי להגיע לסיכום דברים. סיכמנו שהדברים יסגרו תוך חצי שנה ועברו כמעט שלוש שנים. לצערי הרב אין אפילו הידברות בעניין למרות בקשות חוזרות ונשנות".

לסיום הוא הדגיש, "אנחנו עומדים על זה כי אנחנו רואים בזה ערך וזה יביא לתוצאות טובות יותר בבחירות ולהשפעה גוברת בצד החינוך ובדברים נוספים".

בחודש דצמבר האחרון פורסם ב'כיפה' מכתב ששלח אריאל לבנט, על רקע פרסום דבריו כאילו הוא מעוניין באחדות, בו הוא טען לסחבת מצד הבית היהודי וכי המבחן האמיתי של שר החינוך יהיה בשטח.

גורם בכיר באיחוד הלאומי אמר ל'כיפה', "לצערנו נראה שבנט נחוש לפלג את הציונות הדתית והמחנה הלאומי משיקולים של קידום אישי וכל זאת במתק שפתיים וסיסמאות אחדות שאין מאחוריהם דבר. אפילו ברמה החברית, ההתעלמות המוחלטת ממכתב ענייני של חבר לסיעה לא ראויה ומזלזלת".

מלשכת השר בנט נמסר לאור שליחת המכתבכי "גם לפני שליחת המכתב וגם לאחריו התקיימו מגעים בנושא, השר בנט ימשיך לפעול לאחדות כפי שחזר והצהיר בהזדמנויות שונות".