הרב שטרן על קהילת הלהט"ב: "מקבל את האתגר לקיים תפילה עם הציבור הזה"

רב העיר ירושלים התייחס לצורך לקבל את הקהילה הגאה, אך הסתייג מקיום המצעד, "יש לי קשר עם האנשים אבל לא דרך המצעד. אני לא מבין את הצורך שבדבר הזה, שעניינו בוודאי שסותר את מגמת קדושת ירושלים". על עונש מוות למחבלים הוא אמר כי זה "לא נתון לפסיקה הלכתית אלא לשיקולים מקצועיים בטחוניים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/08/17 13:02 יא באב התשעז

הרב שטרן על קהילת הלהט"ב: "מקבל את האתגר לקיים תפילה עם הציבור הזה"
לא מבין מדוע צריך את המצעד. הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב הראשי האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן, אמר היום( חמישי) כי הוא לא מבין את התועלת שבמצעד הגאווה בעיר, אך הוא הצהיר כי הוא מוכן לקיים תפילה לצדם של אנשי הקהילה הלהט"בית.

בראיון לגלי צה"ל סיפר הרב שטרן על הפעולות שנקט לפני שנתיים לאחר רציחתה של שירה בנקי במצעד בבירה, "כבר אז הבעתי את דעתי והשתתפתי בעצרת האבל לזכרה של שירה בנקי. הייתי בבית האבלים לנחם באופן פרטי. הדבר היה דבר שלא ייעשה ואף אחד מהרבנים ופוסקי ההלכה לא חושב שצריך ללכת בכיוון הזה".

עם זאת הוא הסתייג מעצם קיום המצעד, "מבחינה ציבורית צר לי על כך שלמחרת תשעה באב בירושלים עיר הקודש, אנחנו צריכים להגיב על המצעד הזה שעניינו בוודאי שסותר את מגמת קדושת ירושלים".

לדבריו, המצעד לא מביא תועלת ואף פוגע באחרים, "יש לי קשר עם האנשים אבל לא דרך המצעד. אני לא מבין את הצורך שבדבר הזה. מדובר פה בנושאים אינטימיים שבין אדם לאשתו וחברו וזה לא צריך להיות דבר שיוצא לחוצות העיר אני לא מבין את זה אבל אולי חסרה לי משהו בהבנה".

לשאלה האם הוא מוכן לקבל הומואים ולסביות דתיים כפי שהוא מקבל מחללי שבת הוא הבהיר כי הוא "מקבל את האתגר לקיים תפילה עם הציבור הזה באחת השבתות".

בנושא עונש מוות למחבלים אמר הרב שטרן כי העיסוק בזה לא צריך להיות של הרבנים, "עונש מוות זה דבר שקשה מאוד לממש אותו. בזמן הסנהדרין זה היה במסגרת הלכתית". לשיטתו, "הדיון על עונש מוות למחבלים לא נתון לפסיקה הלכתית אלא לשיקולים מקצועיים בטחוניים". 

הרב גם התייחס לצורך לבטל את החלוקה הקיימת במינויי הרבנים הראשיים ספרדים ואשכנזים, "אני מסכים עם דבר הזה. אנחנו עומדים לפני יום טו באב, השמחה הגדולה ביום הזה שהותרו השבטים להינשא זה בזה. מכך אנחנו לומדים על הערך הגדול של שמירה על מנהגים אבל אסור שהם ייצרו חציצה בין עדות ואנשים".