הרב מדן: "עבודה עברית היא אינה גזענית"

ראש ישיבת הר עציון הביע את תמיכתו במיזם לוח 'עבודה עברית' שנקבע על ידי בית המשפט כלא חוקי, "הטענה שמאבק על העצמת העבודה העברית הוא גזעני, תומך במידה רבה בהחלטת האו"ם בעבר, שהציונות היא תנועה גזענית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/12/17 10:37 י בטבת התשעח

הרב מדן: "עבודה עברית היא אינה גזענית"
"עבודה עברית היא לא גזענות". הרב מדן, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, יצא היום (ה') להגנת התומכים בעבודה ועברית וטען כי מי שמחשיב זאת לגזענות תומך גם בכך שהציונות גזענית.

"מצווה גדולה לספק לכל אדם, בן כל עם, עבודה ופרנסה", הוא מר לפעילי תנועת 'דרך חיים'וציין כי  יחד עם זאת "מצווה גדולה שבעתיים לספק עבודה ופרנסה לאחינו, בן עמנו כפי שכתב הרמב"ם שיש בכך מצוות  צדקה במעלה שאין למעלה הימנה".

עוד הוא אמר כי אחת ממטרותיה המרכזיות של הציונות בעבר הייתה "להפוך את העם היהודי מעם שהוא רק עם הספר לעם שבניו עובדים ומפרנסים את עצמם. המאבק על העצמת העבודה העברית עמד בראש מאבקם של החלוצים מן העלייה השנייה ואילך".

כזכור לפני מספר שבועות פסק בית המשפט כי אתר "לוח עבודה עברית" הוא לא חוקי וקנס את מפעיליו ב-40,000 ש"ח. זאת לאחר שהתנועה הרפורמית ומרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים עתרו נגדם בטענה לאפליה נגד מיעוטים.

הרב מדן תקף בחריפות את המייחסים האשמה של גזענות למי שתומך בהעסקת יהודים, "הטענה שמאבק על העצמת העבודה העברית, בלא לשלול חלילה אפשרות עבודה מכל אדם אחר, הוא גזעני, תומך במידה רבה בהחלטת האו"ם בעבר, שהציונות היא תנועה גזענית. זוהי טענה שאין לקבל אותה בשום פנים".

מאז החלטת בית המשפט, עמלים חברי תנועת 'דרך חיים', המלווים את מפעילי האתר, לגייס עבורם כספים באמצעות אתר GIVEBACK על מנת לסייע להם ביצירת מעטפת משפטית שתאפשר את המשך הפעלת המיזם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן