הרב אבינר ל'כיפה': "מחפש מחליף לתפקיד רב היישוב"

לאחר 38 שנה בתפקיד, רבה של בית אל מחפש אחר רב שישמש במקומו כרב היישוב. "כבר שלוש שנים שאני מחפש מחליף", הוא אומר לכיפה ומציין כי מהרגע שהגיע לגיל 70 הוא מבקש מסובביו שיפעלו בהתאם. "יש לך אולי רעיון?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 18:22 ו באלול התשעז

הרב אבינר ל'כיפה': "מחפש מחליף לתפקיד רב היישוב"
הרב אבינר. תומך בנתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

לפני 38 שנים החל הרב שלמה אבינר לכהן כרב היישוב בית אל, אך מסתבר שכבר תקופה לא מבוטלת הוא מחפש דמות רבנית שתחליף אותו בתפקידו.

"כבר שלוש שנים שאני מחפש מחליף", אומר הרב אבינר ל'כיפה', ומוסיף שהוא גם ביקש "מגורמים רבים נוספים לחפש, אך כמו הרבה דברים גם פה יש סחבת ועדיין לא נמצא מי שיחליף אותי".

לדברי הרב, תהליך החיפוש החל מאחר שהוא היה צריך לפרוש עם הגיעו לגיל 70. יש לציין כי על פי חוק רב עיר צריך לפרוש לגמלאות בהגיעו לגיל 80, אך במועצות מקומיות הדבר מתבצע עשור קודם לכן בגיל 70.

למרות פרישתו ולמרות שמשכורותו משולמת בצורת פנסיה, הרב אבינר ממשיך לכהן כרב היישוב מאחר ועדיין לא נמצא לו מחליף, "פרשתי על פי חוק ומאז אני ממשיך לכהן כרב היישוב אך בפנסיה".

לדבריו, הוא משתדל כל העת להזכיר לסובביו שיתורו אחר רב אחר, בינתיים ללא הצלחה, "באירוע האחרון שחגגו 40 שנה לבית אל, לאחר דברי הברכות ודברי התורה, אמרתי שלפני 38 שנה הגעתי ליישוב והזכרתי לתושבים שאני עדיין מחפש מישהו שיחליף אותי בתפקידי. יש לך אולי רעיון?".