הרבנות הראשית ל'כיפה': קנסות הושתו על מי שניסה להטעות את הציבור

ברבנות הראשית הדפו את טענות 'השגחה פרטית', לפיה בניגוד לפסיקת בג"ץ הם מטילים קנסות על בעלי עסקים שעובדים עמם, ואמרו כי במקומות "נמצאו לרוב גם מכשולות הלכתיים וכשרותיים רבים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/17 09:52 ז בטבת התשעח

הרבנות הראשית ל'כיפה': קנסות הושתו על מי שניסה להטעות את הציבור
כשרות, צילום: yaakov Naumi/Flash90

ברבנות הראשית הגיבו הבוקר (ב') לטענות כאילו הם משיתים קנסות על בעלי עסקים בניגוד לפסיקת בג"ץ וטוענים כי קנסות ניתנו רק למי שהציג עצמו ככשר בניגוד לאותה פסיקה.

"בהתאם לחוק ולפסיקת בג"ץ", הם אמרו הבוקר ל'כיפה', "הרבנות הראשית, באמצעות הרבנויות המקומיות, הינה המוסמכת לתת כשרות על פי חוק".

לדבריהם, המשמעות של פסיקת השופטים, כפי שהם מפרשים זאת, היא "שנאסר על בעלי עסקים להציג את עצמם ככשרים באמצעות תעודות או מצגי כשרות שונים מגופים כשרות אחרים".

אמש פורסם שח"כ רחל עזריה מ'כולנו' וארגוני 'השגחה פרטית' ו-'עתים' טענו כי למרות שהותר לבעלי עסקים שאינם מחזיקים בתעודת כשרות של הרבנות להעיד על הסטנדרטים ההלכתיים בעסק, אגף הכשרות ברבנות לא מיישר קו ומשית קנסות ללא סיבה ובניגוד להחלטת השופטים.

הוקמו על ידי רפורמים?

ברבנות הדפו את טענות השגחה פרטית
צילום: מדף הפייסבוק של השגחה פרטית

ברבנות הדפו את הטענות והוסיפו כי "יחידת האכיפה ברבנות הראשית פועלת לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות בכל רחבי הארץ. בתוך כך ביצעה היחידה בחודשיים האחרונים מאות ביקורות בעסקים שונים בעלי מצגי כשרות מכל הסוגים וללא הבדלים בין גופי הכשרות השונים. במסגרת הביקורות בבתי עסק אלו מלבד הטעיית הכשרות נמצאו לרוב גם מכשולות הלכתיים וכשרותיים רבים".

ברבנות ציינו כי לאור השלכות 'בג"ץ גיני' משנת 2016, שביסס את מעמדה הבלעדי של הרבנות הראשית כמוסמכת לתן תעודות כשרות, "הובאה פרשנות הרבנות הראשית להכרעה בפני היועץ המשפטי לממשלה. הרבנות הראשית הביעה את עמדתה לפיה פסק הדין מתיר מצג המוצג על ידי בית העסק בלבד ללא מעורבות של גוף כשרות חיצוני. הרבנות פועלת ותמשיך לפעול על פי חוק, ללא מורא וללא משוא פנים להגנת הציבור מפני הטעייה בתחום הכשרות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן