העיתונאי הבכיר מודה: "טעיתי כשתמכתי בהתנתקות"

אחד העיתונאים הבכירים בישראל, סבר פלוצקר, הודה בטור שכתב על רקע המהומות ברצועה כי פינוי גוש קטיף היה טעות, "עזה תקועה בגרוננו, כיום יותר מבקיץ 2005...לו נשארה ישראל בעזה, האלימות הייתה פוחתת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/05/18 11:03 ב בסיון התשעח

העיתונאי הבכיר מודה: "טעיתי כשתמכתי בהתנתקות"
הפינוי מגוש קטיף, צילום: Pierre Terdjamn/Flash90

אחד מהעיתונאים הבכירים בישראל, סבר פלוצקר, הודה היום (רביעי), על רקע המהומות האלימות על גדר המערכת ברצועת עזה, כי ההתנתקות הייתה טעות והיה עדיף לו ישראל הייתה נשארת באזור שפונה.

"מסקנה מדינית עגומה עולה מההתפתחויות האחרונות בגבול עזה", הוא כתב בטור שכתב ב'ידיעות אחרונות', "הניסוי ששמו התנתקות נכשל"

לדבריו, "בעזה לא שולטת הרשות הפלסטינית, כפי שציפו תומכי ההתנתקות ואני ביניהם. עזה נמסרה לידי חמאס". עוד הוא אמר כי ארגון הטרור העזתי, "כונן משטר צבאי פרוע רודף עימותים ונטול יעדים אזרחיים".

פלוצקר הוסיף כי "עזה תקועה בגרוננו, כיום יותר מבקיץ 2005, והעזתים תקועים בגרוננו, היום יותר מאז". העיתונאי הוותיק אמנם מתח ביקורת על הסגר ישראל מטילה בעזה אך לא תלה את המצב הקשה באזור רק בזה, "הסגר שלנו החמיר את המשבר ברצועה, אבל לא חולל אותו. חוללה אותו העובדה שגורל תושבי עזה הופקד, כלומר הופקר, בידי ארגון טרור איסלאמיסטי, אכזרי, אלים, בלתי חוקי, בלתי כשיר ובלתי מוכן לשלוט כממשלה אחראית".

על תמיכתו בתכנית של אריאל שרון, במסגרתה גורשו אליפ תושבי גוש קטיף, אמר כי "במבט לאחור ההתנתקות הייתה טעות. אני מודה שטעיתי כשתמכתי בה, אף שהייתי בין המסויגים". לדעתו, "לו נשארה ישראל בעזה", המצב הכלכלי של תושבי העיר היה משתפר ו-"האלימות הייתה פוחתת"