המשטרה עצרה את בנצי גופשטיין

בלשי מחוז ש"י פשטו על ביתם של 15 פעילים מארגון להב"ה ועצרו אותם ואת ראש הארגון. לדברי המשטרה המעצרים נועדו "למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני". בן גביר: "המשטרה מיישרת קו עם אנשי השמאל הקיצוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 08:41 ב בחשון התשעח

המשטרה עצרה את בנצי גופשטיין
נעצר על ידי המשטרה. תמונת ארכיון של גופשטיין, צילום: פלאש 90. דור קדמי

15 חברים מלהב"ה, ובראשם ראש הארגון בנצי גופשטיין, נעצרו הלילה (ראשון) בחשד שהתארגנו לאיים על ערבים שניהלו קשרים רומנטיים עם צעירות יהודיות.

בלשי יחידת ימ"ר מחוז ש"י פשטו על בתיהם של הפעילים באזורי ירושלים, הדרום ויהודה ושומרון כשבידם צווי חיפוש ומעצר. לדברי המשטרה המעצרים הגיעו על רקע וכתגובה למספר אירועים "של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב"ה וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו".

במשטרה ובשב"כ החליטו לפתוח בחקירת החברים במטרה למנוע מקרים דומים בעתיד, "במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני. משטרת ישראל תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה". 

בכיר העצורים הוא כאמור יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, שעורך דינו איתמר בן גביר אמר "כי בעוד שבועיים אמורה המשטרה למסור תגובתה לעתירה של הרפורמים שמפעילים לחץ ןדורשים להעמיד את גופשטיין ולהב"ה לדין. לא מן הנמנע שכחלק מהלחץ של אנשי השמאל הקיצוני המשטרה משמשת כעושה דברם, מיישרת קו ועוצרת פעילי להב"ה במעצר ראוותני מבלי לטרוח לזמנם לחקירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן