מרגש: בוגרת האולפנה זכתה בפרס על מיזם שהקימה

עיינה הופמן, בוגרת אולפנת טליה בירושלים, נבחרה על ידי עיריית ירושלים להיות אחת "מעשרת המשפיעים", כהוקרה למיזם שהקימה לסיוע לבני נוער שיש להם אח או אחות מתמודדי נפש

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 15:35 כז בתמוז התשפג

מרגש: בוגרת האולפנה זכתה בפרס על מיזם שהקימה
מימין לשמאל: חגית משה, התלמידה עיינה הופמן, והמורה אסתר מהרט פרדמן, צילום: אלבום פרטי

אף פעם לא מוקדם מידי להיות יזם חברתי: עיינה הופמן, בוגרת אולפנת טליה, מבית האגודה לקידום החינוך בירושלים, יזמה תכנית שנקראת "אחשלי"- קבוצה הנפגשת באופן קבוע פעם בשבוע, ומטרתה ליצור מרחב ייחודי עבור בני נוער שיש להם אח או אחות מתמודדי נפש.

עיינה היא אחת מעשרת בני הנוער שקיבלו בראשית החודש הנוכחי פרס הוקרה מטעם עיריית ירושלים, בזכות פרויקטים חברתיים מעוררי השראה. במסגרת הטקס קיבלו הצעירים תעודת הוקרה מראש העיר משה ליאון, וסגניתו, מחזיקת תיק חינוך, חגית משה.

"חברה סיפרה לי שאחיה מתמודד עם מחלה נפשית"

עיינה סיפרה כיצד הכל התחיל, "לפני כשנתיים, חברה סיפרה לי שאחיה מתמודד עם מחלה נפשית. היא שיתפה בהתמודדות הקשה ובהשפעה של המחלה על כל המשפחה, הקושי בכך שאין תמיכה לאחים של מתמודדים", שיתפה. "ניסיתי לעזור לה בתור חברה, וככל שביררתי ודיברתי עם יותר אנשי מקצוע, הבנתי עד כמה יש חוסר בנושא של בריאות הנפש, ובתחום הספציפי של אחים למתמודדי נפש. בעקבות אותה שיחה, ובמסגרת התוכנית Lead, החלטתי ליזום את תוכנית 'אחשלי'".

צילום: shutterstock

מיזם "אחשלי" צבר תאוצה, הוקמו 2 קבוצות - לגילאי חטיבה ותיכון, וכעת פועלים לפתיחת קבוצות נוספות. במפגשי הקבוצה משלבים סדנאות כמו צילום, אומנות, סיור גרפיטי, ספוקן-וורד, יחד עם מקום לשיח ושיתוף, לאפשר למשתתפים להיות בסביבה של אנשים שמתמודדים עם אתגרים דומים. התגובות של המשתתפים ומשפחותיהם מרגשות ומעודדות להמשיך ולפעול.

אסתר מהרט פרדמן, המחנכת של עיינה בשנתיים האחרונות, שהגיעה לטקס, סיפרה בהתרגשות, "אני מרגישה זכות ללוות את עיינה בתוך תהליך הקמת המיזם. היא בעלת יכולות מדהימות. יש בה רגישות לאחר, אחריות חברתית ויוזמה".מירב גנץ, מנהלת אולפנת טליה, סיכמה: "אנחנו מתרגשים עם עיינה ומאוד גאים בה".