25 סרטים הוקרנו במסגרת פסטיבל קולנוע שומרון

מגוון סרטים הוקרנו ברבים מיישובי השומרון השבוע, הבמאי הישראלי-ארגנטינאי של הסרט "ברזיל אהובתי" השתתף בפאנל לאחר הקרנת סרטו. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: " שמחים לקיים חגיגת קולנוע איכותי בשומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 13:06 כח באדר התשפג

25 סרטים הוקרנו במסגרת פסטיבל קולנוע שומרון
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פסטיבל הקולנוע שומרון השלישי הסתיים אחרי חגיגות של 4 ימים בהם הוקרנו 25 סרטים ב 15 ישובי המועצה. בפסטיבל הקולנוע הראשון הוענקו פרסים ואות הוקרה "אוסקר השומרון" לשלל יוצרים השתתפו בו שרי התרבות לשעבר מירי רגב וחילי טרופר,  ובכירים בתעשיית הקולנוע בישראל: ראש מועצת הקולנוע היוצא ד"ר אייל בורס, ראש מועצת הקולנוע הנוכחית ד"ר עליזה לביא, ראשי קרן רבינוביץ גיורא עיני ויואב אברמוביץ, מבקר הקולנוע רון פוגל ועוד. 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הבטיח: "נמשיך להשקיע בקולנוע איכותי, גם בתמיכה בסרטים באמצעות הקרן וגם בפסטיבל הקולנוע שמנגיש את היצירה לכל אזרח ישראלי". 

השנה השתתף בפסטיבל הבמאי הישראלי-ארגנטינאי חורחה גורביץ' שהגיע לישוב סלעית שבשומרון והרצה על סרטו: "ברזיל אהובתי"(Back to Maracanã). 
עלילת הסרט מציגה את סיפורה של משפחה: רוברטו (40), גרוש בעל עסק כושל, בנו איתי (11), שמתנער ממנו ומתעב כדורגל, והסב סמואל (76), משוגע כדורגל המגלה שימיו ספורים. הם יוצאים מישראל בהחלטה של רגע למשחקי המונדיאל שמתקיימים בארץ מולדתו של הסב- ברזיל. הנסיעה הלא מתוכננת הופכת למסע מרגש שמשנה את שלושתם מן הקצה לקצה.

הסרטים הוקרנו בישובים: סלעית, צופים, נופים, אבני חפץ , שבי שומרון, פדואל, איתמר, ענב, רבבה, חוות יאיר, לשם, חרמש, נופי נחמיה, רחלים וטל מנשה.

השנה הייתה לפסטיבל עוד חשיבות מיוחדת, זו הפעם הראשונה שהוא התקיים תוך שיתוף פעולה עם המחלקה לאזרחים ותיקים כאשר  הוקרנו בפני האוכלוסייה הבוגרת יותר 8 סרטים נבחרים. והתקיימו דיונים והופעות אורח של יוצרי קולנוע מכל רחבי הארץ. 

הסרטים שהוצגו בפסטיבל וביישובי השומרון כוללים את מיטב הסרטים ובכיכובם של מיטב השחקנים: ג'ררד באטלר בסרט "נראתה לאחרונה בחיים", הסרט הבינלאומי בכיכובו של השחקן עוז זהבי הסרט "תוכנית A", המבוסס על סיפור אמיתי, והעוסק ביהודים המתכננים נקמה על השואה. כמו כן הוצג הסרט זוכה שלושה פרסי אוסקר "הספר הירוק" (Green Book), המספר על התמודדותם של אמנים שחורים באפליה והגזענות שרווחו בדרום ארה"ב של שנות ה - 60 ועוד