החללית הישראלית שוגרה בהצלחה: "צעד אדיר למדינת ישראל"

'בראשית' שוגרה מכן השידור בפלורידה, ופתחה במסע של 3 מיליון קילומטרים, שצפויים לארוך כחודשיים. ראש הממשלה נכח במרכז הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד בזמן השיגור ואמר: "ישראל היא כוח עולמי שעולה ועלה עד הירח". גם נשיא המדינה בירך

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/19 12:26 יז באדר א'

החללית הישראלית שוגרה בהצלחה: "צעד אדיר למדינת ישראל"
החללית הישראלית של spaceIL, צילום: אלכס פולו

החללית הישראלית 'בראשית', שוגרה בהצלחה לפנות בוקר (ו') מכן השידור שבפלורידה, ארה"ב, ופתחה במסע ארוך, הצפוי לקחת כחודשיים, עד שתנחת על הירח, על פי התכנון, בתחילת חודש אפריל. 

(שיגור החללית 'בראשית'. צילום: spaceX קונטקט, דרך YNET)

על השיגור פיקחו המדענים במפעל חלל של התעשייה האווירית, באיזור התעשייה ביהוד, וגם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו נכחו בזמן השיגור. 'בראשית' פותחה על ידי התעשייה האווירית הישראלית ומיזם spaceIL, של הפילנתרופ מוריס קאהן, אשר יוזמיו הם יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, צילם ברכה מוקלטת ששודרה זמן קצר לאחר השיגור. ריבלין אמר: "מזל טוב מדינת ישראל. יש לך חללית בדרך לירח. אם בראשית תנחת על הירח - ישראל עומדת להיות המדינה הרביעית בעולם שמנחיתה חללית על הירח. פעם זה נראה דמיוני - היום זו המציאות. זהו צעד אדיר למדינת ישראל כולה. זה פרויקט טכנולוגי מדעי וחינוכי מהמעלה הראשונה".

כמה דקות לפני השיגור אמר ראש הממשלה נתניהו: "זהו צעד גדול לישראל, אבל זה צעד גדול לטכנולוגיה הישראלית. ישראל היא כוח עולמי שעולה ועלה עד הירח. זה מרגש מאוד, מראה מה אנחנו מסוגלים בזכות האנשים שנמצאים כאן ובחדר הבקרה. כל עם ישראל מתייצב פה מאחוריכם באמונה גדולה ובהתלהבות ענקית. ביקשתי להעלות תנ"ך, דגל ישראל, עם הכתובת 'עם ישראל חי' על הירח. זה דבר שאפשר היה רק לחלום עליו. מדינה קטנה, אבל ענקית - ענקית בהישגים. אני מקווה שאתם מתכננים את החללית למאדים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן