הבוטים במתקפה נגד ידיעות אחרונות: "אנחנו לא מזויפים"

"זו בושה וחרפה. אף אחד לא הרים אליי טלפון, או שלח לי הודעה. פשוט קבעו שאני פרופיל מזויף", כך אומר משה מחלב, מי שהוצג כבוט בתחקיר ידיעות אחרונות לחדשות כיפה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 01/04/19 11:28 כה באדר ב'

הבוטים במתקפה נגד ידיעות אחרונות: "אנחנו לא מזויפים"
משה מחלב לכיפה: "תחקיר מביש", צילום: shutterstock

תחקיר הבוטים של עיתון ידיעות אחרונות שהתפרסם הבוקר (ב') זוכה ללא מעט ביקורות ברשתות החברתיות. משה מחלב, שהוזכר בתחקיר כבוט שפועל למען קמפיין הליכוד אומר לחדשות כיפה: "זו בושה, חרפה וכלימה. אף אחד לא הרים אליי טלפון או שלח לי הודעה בטוויטר. ראו שיש לי תמונה של דוגמן בפרופיל והחליטו שאני בוט. בושה". 

כזכור, הבוקר התפרסם תחקיר של ידיעות אחרונות והניו יורק טיימס, אשר לפיו נמצא מאגר גדול של חשבונות מזויפים הפועלים למען קמפיין מפלגת הליכוד. על פי התחקיר, קיים מערך ענק, חשאי ומתוחכם של חשבונות מזויפים בטוויטר למען הפצת מסרים התומכים בליכוד ותוקפים את מתנגדיו. בחשיפה של ידיעות אחרונות מתבססת על דו"ח של "פרויקט הבוטים הגדול" שמגלה את השיטה של הצייצנים שפועלים בזהות בדויה לטובת קמפיין הליכוד. 

https://twitter.com/MosheAb102030/status/1112601901558829056

בעקבות התחקיר, הרשת רועשת וגועשת. משה מחלב, שמוזכר בתחקיר צייץ הבוקר ואמר: "ראיתם חברים, אני בוט לפי ידיעות אחרונות, אני עולה לשידור 103 FM עם ינון מגל וענת דוידוף ,אתם מבינים,כל התומכים בליכוד בוטים". 

אראיל פלקסין, עיתונאי בתאגיד השידור הציבורי טוען כי מדובר בידיעה מוזמנת שהגיעה מצד אנשים מאוד ספציפיים אל עיתונאים מסוימים: "התחקיר שפורסם בידיעות אחרונות הוא מהתחקירים המביכים שנעשו בעולם העיתונות בשנים האחרונות.".

עוד כותב פלקסין כי: "תקציר ה"תחקיר" (ותבדקו, לא המצאתי כלום): כל מי שמצייץ או כותב מימין, בלי השם והתמונה המקוריים שלו, הוא בוט. למה? כי ככה כתבנו במחקר, מה זאת אומרת, מה זה השאלות האלה. אמיתי לגמרי". 

"בשורה התחתונה", טוען פלקסין, "מדובר בתחקיר ממומן מצד אנשים מאוד מאוד ספציפיים הגיע אל עיתונאינו המכובדים בדיוק בצורה ש(רוב)העיתונאים פה אוהבים: ארוז היטב ועטוף באריזת צלופן. כולל כותרת ומשנה, רק נותר לעשות קופי+פייסט, והנה- יש לנו סדר יום. הימנים מפעילים רשת של בוטים! הנה, זה מבוסס על תחקיר. מה, אתם תתחילו להתווכח עם תחקירים? משוגעים".

הליכוד
28
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ערוץ 12 בתאריך 31/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא