"המחירים שלנו זולים משמעותית מצהר"

יו"ר המועצה הדתית ברעננה מטיל ספק במערך הכשרות החדש של צהר, וטוען כי מטרות שהציב הארגון מיושמות בעירו כבר מזמן: "מנכ"ל משרד הדתות ונציג מביקורת המדינה, למדו את מערך הכשרות שלנו כדי להטמיע אותו בכל הארץ"

חדשות כיפה דויד ליבנה 13/03/18 11:54 כו באדר התשעח

"המחירים שלנו זולים משמעותית מצהר"
תעודות הכשרות של צהר, צילום: יוסי זליגר

מערך הכשרות החדש של ארגון רבני צהר שם לעצמו למטרה, בין היתר, לנתק את יחסי משגיח-מושגח ולהוזיל את עלויות הכשרות. אך האם אנו באמת זקוקים למערך חדש המנותק מהרבנות הראשית כדי ליישם מטרות אלו? יש שיגידו שלא בהכרח.

אחד מאותם ספקנים הוא יו"ר המועצה הדתית ברעננה, אריה פרידמן. לטענתו, שני הדגלים שצהר הציבו כבר מיושמים בעירו עוד טרם הקמת המערך החדש, והמשרד לשירותי דת אף מתכנן לקחת את המועצה שלו כמודל כלל ארצי לניהול הכשרות.

לדברי פרידמן, "בהרבה ערים בישראל משגיחי הכשרות מועסקים על ידי בתי העסק עליהם הם משגיחים. מדובר בניגוד עניינים מובנה שבו המושגח משלם למשגיח. צהר מצהירים שבתי העסק ישלמו לצהר והם יהיו המעסיקים של המשגיחים.

"ברעננה כול משגיחי מערך הכשרות הם עובדי המועצה הדתית ומקבלים את שכרם אך ורק ממנה. חובת הנאמנות של המשגיחים ברעננה היא לא לבית העסק כי אם לרב העיר, למועצה הדתית ולתושבי העיר בלבד".

אריה פרידמן

"זולים מהם משמעותית". אריה פרידמןצילום: באדיבות המצולם

פרידמן התייחס גם למחירון הכשרות שפרסם צהר, ואמר כי המחירים שאותם משלמים בתי העסק ברעננה "נמוכים בהרבה" מאלו שמוצעים במחירון של צהר. לדבריו, "המחיר הנמוך ביותר של צהר הוא 700 שקל לדוכן. אצלנו המחיר הממוצע לדוכן, שזה כולל פיצריות ודומיהן, הוא פחות מ-450 שקל לחודש. למסעדות אנחנו זולים מהם משמעותית ובמיוחד בנושא המהדר".

עוד טען פרידמן כי "בחודשים האחרונים מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס כמו גם מנהל האגף לענייני ביקורת המדינה במשרד ראש הממשלה, ערכו ביקורים במועצה הדתית רעננה ללימוד מערך הכשרות של הרבנות המקומית וזאת על מנת להטמיע את עקרונות הניהול במחלקות הכשרות בכול הארץ".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן